A Financial Times úgy értesült, a Volkswagen konszernhez tartozó Audi és a brit McLaren istálló együttműködési tárgyalásokat kezdett. Az ügyhöz közel álló források szerint egyelőre csak puhatolózó jellegű a kapcsolatfelvétel a felek között, a dolgok legkorábban a jövő év elején fordulhatnak komolyra.
A VW azt tervezi, hogy hosszabb távon két márkájával is visszatér a száguldó cirkuszba, az Audin kívül a Porsche lenne a másik.
A felállás nagyjából hasonló lenne, mint a Williams istállónak motorokat szállító Mercedes-Benznél – lehetőség nyílna rá, hogy más csapatoknak szállítsanak technológiát, csökkentve ezzel a költségeket.
A dolgokat azonban megnehezítheti, hogy a sportági szövetség, a FIA azt tervezi, hogy a versenyautóknak legalább felerészben elektromos hajtással kellene üzemelnie, továbbá az évtized végére fenntartható forrásokból származó üzemanyagokkal kellene működniük.
Az Audi motorsport üzletága eddig a Le Mans-i versenyre, a villanyautók számára megrendezett Formula E kategóriára, valamint a ralisportra koncentrált.
A Porsche és a Lamborghini (amely szintén a VW-hez tartozik) korábban már jelent volt a Formula-1-ben. Igaz, ez nem tegnap volt, a Porsche a ‘60-as években, a Lamborghini pedig a ‘90-es évek végén szállt ki a csúcskategóriából, még mielőtt a VW felvásárolta volna. A német konszern távolmaradását hosszú évekig az magyarázta, hogy finoman szólva is hűvös volt a viszony a VW első embere, Ferdinand Piech és az F1 meghatározó személyisége Bernie Ecclestone között.
A McLaren jelenlegi tulajdonosa Bahrein állami vagyonkezelője. Tavaly decemberben beszállt az üzletbe egy sportra szakosodott amerikai befektetési társaság, az MSP Sports Capital is, 15 százalékos tulajdonrész vásárlásuk 560 milió fonotra értékelte a márkát. A tervek szerint az MSP a jövő év végéig 33 százalékra növeli tulajdonrészét.
(Borítókép: Duda Bairros / AGIF / AGIF / AFP)