A kínai telekommunikációs óriásvállalat 610,8 milliárd jüan (86 milliárd dollár, 26 ezer milliárd forint) forgalmat ért el az idei év első három negyedévében, 24,4 százalékkal nagyobbat, mint a tavalyi év azonos időszakában – derül ki a vállalat szerdán közzétett jelentéséből.
A cég több mint 185 millió okostelefont értékesített, ami éves összevetésben 26 százalékos növekedés. Gyors növekedésről számoltak be az új üzletágak, például az asztali számítógépek, a táblagépek, a testen hordható egységek és az okos audioeszközök területein is.
A Huawei eddig több mint 60 ötödik generációs (5G) kereskedelmi hálózat kiépítésére kapott megbízást, a már leszállított aktív antenna egységek száma pedig meghaladja a 400 ezret. Stabil növekedést jelentettek emellett az optikai átvitel, az adatkommunikáció és a számítástechnikai termékek területein.
A vállalat nettó nyereségrátája az első három negyedévben 8,7 százalékos volt. Júliusban kiadott jelentése szerint az első félévben 401,3 milliárd jüan (58,3 milliárd dollár) forgalmat értek el, ez 23,2 százalékos emelkedés éves összehasonlításban.
A kínai telekommunikációs óriást májusban az amerikai kereskedelmi minisztérium feltette arra a feketelistára, amelyen az Egyesült Államok nemzetbiztonságára vagy külpolitikai érdekeire potenciális veszélyt jelentő cégek szerepelnek, emellett pedig nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kizárta a Huaweit az 5G mobilhálózati fejlesztésekből.
A Huawei az összes ellene felhozott vádat tagadja, és azokat annak tulajdonítja, hogy az Egyesült Államok saját gazdasági érdekeit szem előtt tartva igyekszik kiszorítani a kínai óriásvállalatot a piaci versenyből.
A vállalat, amely jelenleg a világ legnagyobb telekommunikációs hálózati berendezéseket gyártó, és a második legnagyobb okostelefon gyártó cége, augusztusban úgy nyilatkozott, hogy bár az amerikai szankciók enyhébb mértékben sújtják a vártnál, hatásukra az okostelefonok forgalmazásából származó bevétele közel 10 milliárd dollárral eshet vissza az idei évben.