Az akciók és a SZÉP-kártyás fizetés vonzza a magyar turistákat

Hírek Figyelő
Idén az akciós, előleg nélküli foglalásokat keresik a magyarok, és fontos számukra a SZÉP-kártyás fizetési lehetőség is – derült ki a Szállás.hu adataiból.

A nyári hónapokban egyre többen indulnak útnak, hogy megkezdjék az egész évben várt belföldi vagy külföldi nyaralást. Ebben az évben különösen fontos szempont az ár. A Szallas.hu felmérése szerint a belföldi utazók elsősorban az akciós árakat, csomagajánlatokat, az előleg fizetése nélküli foglalást és a SZÉP-kártyás fizetési lehetőséget keresik. De mindezek és a jogszabályok által biztosított minőségellenőrzés mellett az egyértelmű kommunikáció is kiemelten fontos. A felhasználók visszajelzése alapján komoly előnyt jelent, ha a szállásközvetítő oldal rendelkezik mindennap hívható, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is, így bármilyen félreértés vagy elégedetlenség esetén van kihez fordulni.

Nem véletlen, hogy az adatok alapján az utazást tervezők is elsődlegesen az online szállásközvetítő platformokon tervezik meg nyaralásukat, hiszen ezeken a felületeken a szállástípusok mellett az árak terén is szélesebb merítésből tudnak válogatni. Az internetes felületen történő szálláskereséskor ráadásul könnyedén szűrhetjük a találatokat keresési preferenciáink alapján, legyen szó család- vagy kutyabarát szállásokról, előleg fizetése nélküli foglalásról és itthoni nyaralás esetén SZÉP-kártyás fizetési lehetőségekről.

A Szallas.hu felmérése alapján a vendégeknél kiemelten fontos az online fizetési lehetőség, amely növeli a foglalók bizalmát, az utazási kedvet. A vendégek az azonnali, online fizetési lehetőségeket részesítik előnyben: a 2023-as adatok alapján az online fizetések közel 45 százaléka bankkártyával, 34 százaléka SZÉP-kártyával és 21 százaléka átutalással történt.

Annak érdekében, hogy biztonságosan foglaljunk online szállást, érdemes néhány szempontot figyelembe venni. Sok kellemetlenségtől megóvhatjuk magunkat, ha ismert szállásközvetítő oldalon foglaljuk le a szállást. Surinya Balázs, a BLS-CEE szakértője szerint egyrészt a szállásközvetítő és a szálláshely közötti hatékony jogi szabályozás miatt, amelynek segítségével a platformok jól tudják kontrollálni, hogy csak minőségi szolgáltatást nyújtó partnerek szerepeljenek az oldalon.

– A közvetítő oldalak részletesen rögzítik a partnerekkel fennálló jogviszony szabályait, és probléma esetén azonnal közbelépnek, a nem megfelelő minőséget nyújtó partnerekkel szemben pedig jogi eszközökkel tudnak fellépni – hívta fel a figyelmet a szakértő. Másrészt az elmúlt években számos olyan jogszabály született, melyek még biztonságosabbá teszik az online vásárlást és szolgáltatásigénylést, valamint az ebből eredő esetleges viták rendezését. Az új rendelkezéseknek hála a hatóságok és a közvetítő platformok a szolgáltatókat több eszközzel és hatékonyabban tudják ellenőrizni.

A BLS-CEE szakértője szerint a közvetítő platformok előre meghatározott feltételek szerint utalják tovább a befizetett összegeket, amely további védelmet nyújt a kötbérmentes időszak alatt történő lemondások visszafizetése esetén. A fogyasztók a szálláshelyeknél jobban ismerik a közvetítő oldalakat, így a fizetéssel kapcsolatos bizalom is erősebb irányukba. Fontos szempont, hogy az online fizetési szolgáltatás kiterjesztése nemcsak a vendégek biztonságát, kényelmét és a fizetés átláthatóságát szolgálja, hanem a szállásadók számára is előnyöket biztosít. Ilyen például az előlegekkel kapcsolatos adminisztrációs feladatok csökkenése, valamint a foglalások számának emelkedése: a Szallas.hu online fizetési szolgáltatását használó partnerei átlagosan 46 százalékos forgalomnövekedést értek el 2022-ben.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Getty Images)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink