Az elemzés a műszaki cikkek, a ruházati termékek, az élelmiszerek és a napi fogyasztási cikkek online kiskereskedelmére terjedt ki, és egyaránt feltérképezte a fogyasztók ismereteit és elvárásait, illetve a kereskedők viszonyait. A vizsgálat feltárta, hogy a hazai webáruházak többsége jelenleg nem él az adatvagyonban rejlő lehetőségekkel, így annak hiánya önmagában nem jelent lényeges piacra lépési vagy terjeszkedési korlátot.
A fogyasztók oldaláról a kutatás megállapította, hogy bár a magyar lakosság motivált az adatai feletti tudatos rendelkezésben, de az időhiány, illetve a minél gyorsabb vásárlás célja ezt sokszor felülírja. Az eredmények alapján a fogyasztók keveset tudnak a webáruházak adatgyűjtési és adatkezelési gyakorlatáról, jelentős hányaduk kifejezetten tart tőle, hogy visszaélnek az online vásárlás során megadott adataival.
A GVH a piacelemzés tapasztalatai alapján több fogyasztóvédelmi és versenypolitikai javaslatot fogalmazott meg. A javaslatok részeként – egyebek mellett – a hivatal megkeresi a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot, hogy az online kiskereskedők támogatása érdekében együttesen dolgozzanak ki egy segédanyagot a korszerű, közérthető és áttekinthető fogyasztói adatkezelési tájékoztatás követelményeiről.
A versenyhatóság továbbá a hazai kkv-k digitális és adatelemzési kompetenciáinak fejlesztését célzó, állami és vállalati programok kialakítását és támogatását javasolta, amelyek bemutatják az online térben való sikeres jelenléthez szükséges eszközöket, módszereket és lehetőségeket.
Emellett javasolják a webáruházak működtetéséhez kapcsolódó, marketing- és adatinformatikai szolgáltatásokat nyújtó jelentősebb piaci erővel rendelkező cégeknek, hogy tegyenek aktív megelőző lépéseket a jogi szabályozásnak való megfelelés érdekében, különös tekintettel az esetleges erőfölényes helyzetükkel való visszaélés elkerülésére.