Vállalati befektetésekre készül a Volkswagen Kínában az elektromos autók kulcsfontosságú piacán a cég belső forrásaitól szerzett sajtóinformációk szerint. A Reuters hírügynökség értesülése szerint a Volkswagen tárgyalásokat folytat 50 százalékos tulajdonrész megvásárlásáról az elektromos autók gyártásában együttműködő kínai partnercége, a JAC Motors anyavállalatában, az Anhui Jianghuai Automobile cégben. A Volkswagen 7 milliárd jüant (900 millió euró) szán az ötven százalékos pakett megvásárlására.
Emellett a Guoxuan High-Tech akkumulátorgyártó vállalatban is meghatározó, mintegy 27 százalékos tulajdonrészt készül vásárolni a német autóipari konszern.
Amennyiben a terv megvalósul, első alkalommal válna egy külföldi befektető egy kínai akkumulátorgyártó vállalat főrészvényesévé. A Guoxuan külföldön kevéssé ismert ugyan, de a CATL és a BYD mellett a legnagyobb kínai akkumulátorgyártó cégek közé tartozik.
A terv csütörtökön kerül a konszern felügyelő bizottsága elé és a döntést feltehetőleg pénteken hozzák nyilvánosságra.
A források tájékoztatása szerint a részesedésvásárlásokkal a Volkswagen, mint a legnagyobb, Kínában tevékenykedő külföldi autógyártó vállalat együttműködését kívánja elmélyíteni és hosszabb távon biztos alapokra helyezni a helyi partnerekkel.
A JAC Motors a múlt héten jelentette be, hogy anyavállalata az Anhui Jianghuai Automobile stratégiai befektető bevonását tervezi. Az Anhui Jianghuai 100 százalékban a tartományi kormányzat tulajdonában van és 25 százalékos részesedéssel rendelkezik a sanghaji tőzsdén jegyzett JAC autógyárban.
A JAC elzárkózott a legfrissebb hírügynökségi értesülések kommentálásától.
A Volkswagen 2025-ig 1,5 millióra tervezi emelni a Kínában eladott „új energia” (new energy vehicles, NEV) járművek számát. Kínában a NEV járműkategória a teljesen elektromos, akkumulátoros hajtású autók mellett magában foglalja a tölthető hibrid járműveket és a hidrogén üzemű járműveket is.
(Borítókép: Védőmaszkot viselő dolgozó a Volkswagen poznani autógyárában 2020. április 27-én, miután újranyitották az üzemet. A német cég márciusban leállította a termelést a gyárban a koronavírus-járványra tekintettel és az amiatt bekövetkező alkatrészellátási nehézségek következtében. (MTI/PAP/Jakub Kaczmarczyk)