A svéd bútorkereskedő külföldön már több belvárosi, kisebb üzletet is létrehozott, amelyekben nem kell berendezett helységek során végigzarándokolni, hogy megvegyünk egyetlen terméket, hanem a hagyományos boltokhoz hasonlóan, mehetünk bármerre – de a vásárlók tetszését ez nem nyerte el.
Tolga Öncü, az amerikai IKEA-kat üzemeltető Ingka Group kiskereskedelmi vezetője szerint a felmérések és a vásárlói interjúk alapján sokan a kisebb üzletekben is igénylik, hogy a cég „fogja a kezüket, és vezesse őket” az üzletben – írja a The Wall Street Journal.
A belvárosi, főként kisebb lakások berendezését segítő üzleteik az irodai dolgozókat, illetve az impulzusvásárlókat célozták meg, akik csak beugranak egy-két dologért. Ezek a típusú üzletek úgy tűnik, nem váltak be, mert a Madridban, Varsóban és Sanghajban lévőket bezárták, ahogy az első amerikai belvárosi helyiség sem üzemel már a New York-i Queensben, noha két éve sem nyitott.
A labirintus nélküli boltok viszont megerősítették az IKEA elképzelését, amely szerint az emberek többet vásárolnak, ha sok mindent megmutatnak nekik. Ezért is fordul elő gyakran, hogy a svéd cég üzleteiben a vásárlóknak jóval több árucikk kerül a kosarukba, mint azt a belepéskor tervezték.
Borítókép: Shutterstock