Árvíz: szünetelő áramszolgáltatás, ingyen internet

Hírek vg.hu
Ameddig az áramellátás biztonságos, addig ad áramot az E.ON. Azonban ha az árvíz miatt a helyzet veszélyessé válik, a társaság kénytelen lekapcsolni az áramszolgáltatást. A Yettel után Vodafone és a Magyar Telekom is ingyenessé teszi a mobilinternetet az árvíz miatt.

Több mint 150, a Duna áradása miatt veszélyeztetett helyen kapcsolta ki biztonsági okokból az áramot az E.ON Hungária csoport csütörtök reggelig a társaság közleménye szerint, az óvintézkedéseket az ügyfelek élet- és vagyonbiztonságának megóvásával indokolta.

A dunántúli, pest vármegyei és budapesti áramhálózatot üzemeltető társaság szinte mindegyik, az árvíz által fenyegetett településen beavatkozásra kényszerült, többek között Kisorosziban, Nagymaroson, Szentendrén, Budakalászon és Budapest több kerületében is.

Az E.ON azt is közölte, hogy a vállalat folyamatosan kapcsolatban áll az árvízi védekezést irányító hatóságokkal és a helyi önkormányzatokkal. Velük együttműködve vesznek részt a krízishelyzet kezelésében. Az árvíz által érintett területeken a vállalat mindaddig biztosítja az áramellátást, ameddig az biztonságosan megtehető, veszélyhelyzet esetén azonban azonnal kikapcsolják a szolgáltatást.

Az árhullám levonulását az E.ON folyamatosan figyeli majd, a krízishelyzet megszűnését követően pedig a lehető leghamarabb újraindítja az áramellátást az érintett területeken.

A cikk itt olvasható.

A Yettel után újabb magyarországi mobilszolgáltató teszi ingyenessé a mobilinternetet. A 4iG Csoport leányvállalata, a Vodafone Magyarország az árvízhelyzetre való tekintettel díjmentesen elérhető 5G mobilinternettel támogatja a lakossági havidíjas mobil előfizetőit – jelentette be csütörtökön a társaság.

Fontos viszont, hogy az akció időkorláttal bír: három napra szól. Ezt a Vodafone lakossági mobil előfizetéssel rendelkező ügyfelei szeptember 23. 12:00-ig tudják aktiválni a 1270-es telefonszámra küldött SOS5GB SMS-kóddal.

A díjmentes mobilnetet a Vodafone Magyarország belföldi hálózatán és EU-n belül is felhasználhatják a szolgáltató ügyfelei.

A szolgáltató a feltöltőkártyás ügyfelei számára is igyekszik segítséget nyújtani korlátlan, díjmentes beszélgetés biztosításával. Ezek az ügyfelek ugyancsak szeptember 23. 12:00-ig szintén a 1270-es telefonszámra küldött SOSHIVAS SMS-kóddal tudják aktiválni a díjmentes hívás lehetőségét magyar normál díjas számokra.

Az SMS-kód elküldését követően a díjmentes korlátlan beszélgetés vagy a keretbe foglalt 5 GB mobilinternet automatikusan aktiválódik az ügyfelek számára, további teendőjük nincs. A 4ig kiemelte ugyanakkor, hogy a fogyasztók mindkét lehetőséget újra aktiválhatják három nap leteltével, amennyiben erre szeptember 23. 12:00-át megelőzően kerül sor.

A Vodafone ezzel a második magyarországi szolgáltató a Yettel után, amely meghirdette az ingyenes mobilinternetet az árvízre való tekintettel.

A cikk itt olvasható.

A Magyar Telekom is csatlakozik a Yettelhez és a 4iG-hez, az árvíz elleni védekezést díjmentes többletszolgáltatással segíti a mobilszolgáltató – derül ki a társaság csütörtöki közleményéből.

A Telekom mobilszolgáltatással (havi díjas, Domino, lakossági, üzleti és flottás) rendelkező ügyfelek számára szeptember 18. és 30. között díjmentesen biztosít 10 napig felhasználható 100 perc beszélgetést vagy 15 gigabyte mobilnetet.

Ahhoz azonban, hogy ezzel élni tudjunk, aktiválni kell az ajánlatot,

amit többféleképpen is megtehetünk, például a Telekom-alkalmazásban (a Kiegészítő szolgáltatások alatt), a Telekom-fiókban (tovabbnetezek.telekom.hu) (a „Belföldi és EU-s netbővítők” alatt a „Nem korlátlan netbővítők” kategóriában), valamint a 1414 számra küldött +SOS100PERC vagy +SOS15GB SMS-kóddal.

Haladék a számlákra is

A díjmentes mobilnetet a Telekom ügyfelei a cég belföldi hálózatán és az EU-n belül is használhatják, a díjmentes beszélgetést minden belföldi alapdíjas mobil- és vezetékes irányba belföldön és az EU-ban használhatják fel az aktiválás után 10 napig. A közlemény szerint a Telekom az árvízhelyzetben érintett mobil- és otthoni, vezetékes ügyfeleit is szeretné segíteni, ezért

számlafizetési nehézségek esetén 30 napos fizetési haladékot biztosít, aminek egyszeri díját is elengedik.

A haladék a társaság üzleteiben, a cég online chatfelületén és az ingyenesen hívható 1414-es telefonszámon kérhető.

Az áramra is figyel a Telekom, hogy ne szakadjon meg a szolgáltatás

A Telekom továbbá minden hírközléssel kapcsolatos telephelyén folyamatosan monitorozza az áramellátást, és a hálózatában keletkező üzemzavar esetén megteszi a megfelelő lépéseket a szolgáltatások zavartalan biztosítása érdekében. Felidézték azt is, hogy az elmúlt 10 évben nem volt tapasztalható olyan mértékű árvíz vagy vízkár, amely a Telekom objektumait érintette, és amely miatt szolgáltatáskiesés lett volna tapasztalható.

A vállalat azt is közölte, hogy az árvízveszéllyel érintett helyszíneken is felkészült a szolgáltatás biztosítására, és ha az áramszolgáltató biztonsági okokból lekapcsolja az áramszolgáltatást, mobil dízelgenerátorokkal biztosítja a folyamatos működést, szükség esetén pedig a mobilszolgáltatás fenntartását mobil bázisállomásokról látja el.

A cikk itt olvasható.

Fotó: E.ON Hungária csoport

Ezek is érdekelhetnek

További híreink