A Tesla képviselője egyelőre nem válaszolt a hírügynökség érdeklődésére.
A Tesla azon számtalan vállalat közé tartozik, amelyet érzékenyen érintenek az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségek. A Kínában, a világ legnagyobb autópiacán értékesített járműveit kivétel nélkül az Egyesült Államokban gyártják, és az elmúlt egy év alatt többször is módosítani kellett az árakat, hogy hozzáigazítsák azokat a vámtarifák változásához.
A Palo Altó-i székhelyű vállalat eredetileg szeptemberben akart áremelést végrehajtani amiatt, hogy a jüan árfolyama jelentősen gyengült a dollárhoz viszonyítva. Ennek időpontját hozták előbbre, augusztus 30-ra.
Decemberben azonban újabb áremelés következik, mert a kínai hatóságok ismét életbe léptetik az amerikai járművekre és alkatrészekre tavaly kivetett, de januártól felfüggesztett 25, illetve 5 százalékos pótvámot az "adok-kapok" jellegű kereskedelmi háború soros lépéseként.
A Tesla az idei év első felében 21 830 darab autót (Model 3, Model S és Model X) értékesített Kínában, ami 173,6 százalékkal több mint 2018 első hat hónapjában. A bevételei közel 42 százalékkal 1,46 milliárd dollárra nőttek.
A Tesla januárban kezdte el sanghaji gyárának építését, és a tervek szerint az idei év végére el is készül az üzem. Az üzem tervezett kapacitása évi 250 ezer autó.
A Tesla 50 milliárd jüan (7 milliárd dollár) költséggel épülő üzemberuházása a legnagyobb közvetlen külföldi működőtőke beruházás Sanghaj történetében, a Tesla esetében pedig az első beruházás az Egyesült Államokon kívül.
Borítófotó: A Tesla Motors által közreadott képen Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a cég elektromos meghajtású kétüléses sportkabrioletjével, a Roadsterrel a Los Angeles-i tervezőközpontban. (MTI//EPA/Tesla)