Zseniális ötlettel álltak elő a kínaiak, mivel az egyik sanghaji plázában úgynevezett férjmegőrzőket létesítettek az olyan pasiknak (férjeknek, barátoknak, a shoppingolás rettenetesen szenvedő áldozatainak), akiknek egy plázás bevásárló körút maga a pokol. A Global Harbor néven üzemelő bevásárlóközpont külön helyiséget rendezett be nagyon, de nagyon sok videójátékkal, telefonpara esetére pedig feltöltési lehetőséggel. Így kapnak esélyt a túlélésre azok a szerencsétlenek, aki különböző okok miatt ugyan, de kénytelenek részt venni a nem ötperces bevásárlókörutakon.
Kíváncsi vagyok, mikor lesz ebből a kis ötletből, ha nem is globális, de azért a kínai határokat átlépő trend, mivel az órák hosszat történő “vásárolgatás” (indokolt az idézőjel, mivel nagyon sokan inkább csak a szájukat tátják, lézengenek és eszelően vágyakoznak az üzletsorok rengetegében) tényleg idegőrlő tevékenységgé válhat azok számára, akik nem szeretnek szájtátva lézengeni és eszelősen vágyakozni két mosás után kukába dobható rongyok vagy a százötvenedik cipő után.
Amúgy meg nem kell Kínáig zarándokolni e szomorkás tapasztalatokért, a hazai plázákban is látni bőven olyan fickókat, akik ugyan kiskutya módjára követik az arát boltról boltra, mindenhol végignézik az egyébként tök egyforma kínálatot , mindenhol beállnak félórákra a próbafülkékhez véleményezni (“ühüm, jó lesz…”). S akinek van szeme a látásra, az ilyenkor látja is a egyre nagyobb körfogattal bíró fejeket és a negatív izgalomtól piruló arcokat, az elfojtott hangerejű, de a szájakról szépen leolvasható “húzzunk már innen a francba” tételmondatokat is.
A kínai plázában egy hónapja vezették be a rendszert, azóta naponta több tucatnyian vették már igénybe az egyáltalán nem drága – félóra 20 jüan (750 forint), egy óra 30 jüan (1160 forint) szolgáltatást. Ennyit itthon is sokan áldoznának a békességre és a mentális egészségre.
Kép forrása: