A Yale sok éven át a U.S. News & World Reports befoláyos rangsorainak tetején szerepelt, rengetegszer az első helyen. A U.S. News elvileg a tudományos színvonalat veszi figyelembe a rangsor elkészítésénél, a legutóbbi hírek a Yale-ről némileg megkérdőjelezik ezt. Az egyetem angol szaka ugyanis alapvető szerzők – többek között Shakespeare – műveit száműzte a tantervből. A jeles szerzők azért kerültek indexre, mert a diákság szerint rasszizmus fehér alkotók műveit elemezni.
Tavaly a Yale 160 hallgatója petícióban követelte, hogy a tantervet a szerzők bőrszíne és neme alapján állítsák össze, azok irodalmi munkásságuk színvonala másodlagos kérdéssé vált.
A petícióban azt is kifejtik, ha egy tanuló annyira elidegenítve érzi magát, hogy feláll és otthagyja az órát, akkor valami baj van. A Federalist szerzője erre regálva azt írja: "valóban, valami határozottan nincs rendben, ha a hallgatók annyira rasszisták, hogy nem akarják meghallgatni azoknak az elképzeléseit, akik szerencsétlenségükre nem a politikailag favorizált bőrszínnel születtek."
A Yale-en történt változtatás nem számít elszigetelt esetnek az Egyesült Államokban. Tavaly a Stanfordon diákok hallgattatták el társaikat, akik petícióban követelték, hogy a nyugati történelemmel foglalkozó tantárgy kerüljön vissza az alapkövetelmények közé. A petíciózó hallgatók egy jogot oktató tanárukat idézték, aki szerint az ország legjobb tanulói gyakorlatilag tudatlanok. "Az utóbbi években megfigyeltem, hogy rengeteg diáknak semmi, vagy csak nagyon kevés köze van az amerikai jogi tradíciókat formáló intellektuális és kulturális előzményekhez" – írja. A tanár hozzáteszi: találkozott olyanokkal, akik nem tudják ki volt Hobbes, vagy Locke, fogalmuk sincs róla, mi az a New Deal, nem tudják, miért robbant ki az függetlenségi háború, vagy nem tudják mi különbözteti meg a protestánsokat a katolikusoktól, és csak bizonytalan tudással rendelkeznek arról, milyenek voltak a rasszok viszonyai az 1964-es Civil Rights Act előtt.
A cikk hoz egy másik példát is. Eszerint a Philadelphiában székelő bölcsészettudományi egyetem oktatója arról számolt be, hogy a legújabb generációknak fogalma sincs a történelemről. "Nem tudnak semmit a történelem erőszakos és barbár oldaláról. Ezért azt hiszik, a világ mindig ilyen szép és kényelmes volt…" – állítja a professzor.
A Reed College egyik tanársegédjének blogbejegyzésében pedig arról mesél, hogy hallgatói azért támadtak, mert tantárgya szerintük "túl fehér, túl férfias, és túl eurocentrikus". A tanársegéd arról panaszkodott, már nem mer olyan kurzusokat tartani, melyek a rasszokkal vagy a nemekkel foglalkozna.
A Federalist szerzője szerint alapvető dolgok hiányoznak az amerikai elit egyetemek tanterveiből, ezért ideje lenne abbahagyni ezeknek az intézeteknek a feltétlen tiszteletét. Azt is hozzáteszi: "ne küldjük tovább oda gyermekeinket, és ne fizessünk adót olyan intézményeknek, amelyek csak megrontják diákjaik elméjét és az amerikai társadalmat."