A turizmus mint Észak-Magyarország kitörési pontja

Hírek M. Orbán András
Kerekasztal-beszélgetésekkel folytatódott a miskolci gazdaságfejlesztési konferencia. Elsőként a térség idegenforgalma került terítékre, a fő célpontok Tokaj-hegyalja és a Zemplén.

Bár a vendégéjszakák száma nem alacsony, a szálláshelyek kihasználtsága 55-60 százalék, amelyet van hova fejleszteni – hangzott el a miskolci gazdaságfejlesztési konferencián, ahol a nap második felét a kerekasztal-beszélgetések adták, három téma köré csoportosítva.

Az egyik ilyen a térség idegenforgalma, a cél, hogy a turizmus a GDP 11-12 százalékához járuljon hozzá, ám ennek teljesítését a pandémia megzavarta. A régióban több nívós szálláshely van, de kell, hogy kínáljon a térség olyan attrakciókat, amelyekért érdemes idelátogatni és amiért a harmadik legnépszerűbb turisztikai célpont lehet Észak-Magyarország. A fő célpontok Tokaj-hegyalja és a Zemplén.

Nem csupán adottságokra van szükség, hanem azok megmutatására és élménekre, aktív turizmusra – fejtették ki a résztvevők: Bagyi Péter, a Hotel Bodrog Wellness szállodaigazgatója, a BOKIK Idegenforgalmi és Vendéglátóipari Osztály elnöke, Piskóti istván, a Miskolci egyetem Marketing és Turizmus intézetének igazgatója, Dévid István, a Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft ügyvezető igazgatója, valamint Dankó Dénes Sátoraljaújhely alpolgármestere, a Sátoraljaújhely-Hegyköz Turizmusért Egyesület elnöke.

Szóltak arról is, a balatoni vendégek idecsábítása nehéz feladat. A turisták mozgási útvonala ugyanis északról délre, illetve keletről nyugatra. A kulturális adottságok mellett a természeti értékek is dominálnak, van mit kiaknázni: a fürdőhelyeket, illetve hegyvidéket, valamint jelen van a borkultúra és az aktív turizmus – a túrázás vagy az evezős sport, vagy a hegyi kerékpározás. A zöldturizmus is jó irány, reagálva a megváltozott szokásokra.

Borítókép: Vémi Zoltán/Világgazdaság

Ezek is érdekelhetnek

További híreink