Először adott részletesebb tájékoztatást a Packeta arról, mi vezetett a csomagküldő szolgáltatása összeomlásához. A cégről még pénteken írta meg a Világgazdaság olvasói jelzések alapján, hogy hetek óta tartó súlyos fennakadások tapasztalhatók a küldemények kiszállításában.
A probléma azért is fajsúlyos, mert a Packeta Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózata fölött rendelkezik egy friss tranzakció eredményeként. Ez a közelmúltban jött létre a Foxpost és a Packeta összeolvadásával, egészen pontosan előbbit vette meg a cseh Packetát is birtokló befektetői konzorcium.
A Foxpost és a Packeta közösen több mint 2700 csomagautomatát és 1800 csomagátvételi pontot üzemeltet Magyarországon. Szeptember elején azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat vezetősége megkezdi a fokozatos integrációt annak érdekében, hogy szolgáltatásaikat egységesítsék. A létrejött új, közös szervezet elkötelezett a vállalat hálózatának továbbfejlesztése és bővítése mellett, amely az év végére meghaladja Magyarországon az ötezer átvételi pontot, több mint háromezer csomagautomatával.
Ez mind szép és jó, csakhogy a Packeta ügyfélkörének egy része jelenleg attól hangos, hogy hiába várják a csomagjaikat, azok hetek óta nem érkeznek meg. Ennek kapcsán lapunk még pénteken írásban megkereste a céget, amely azt ígérte, hétfőn ad tájékoztatást a helyzetről. Ez így is történt, befutott a Packeta reakciója, amelyben kitértek arra,
- mi okozza a problémát,
- hogyan reagáltak rá
- és mit tehetnek az érintett ügyfelek.
Utóbbi nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését.
Miért omlott össze a Packeta?
A Packeta azzal kezdte válaszadását, hogy megjelölte a fennakadások gyökerét. „Az elmúlt néhány hónapban fűztük szorosabbra együttműködésünket egy ismert, nagy távol-keleti webáruházzal (ez a hírek szerint a Temu – a szerk.). Ezáltal pedig a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség új kihívásokat hozott számunkra. A helyzetet azonban felismertük és mindent megteszünk annak érdekében, hogy helyreállítsuk a megszokott szolgáltatásminőséget” – fogalmaztak.
Ezek után azt kérdeztük, hogy a csomagküldésnek pontosan mely területeit érintik a zavarok és ezek várhatóan meddig állnak fönn. Erre a Packeta úgy reagált, hogy kapacitásbeli fennakadásokat a csomagautomatáik alacsony százalékánál azonosítottak. Hogy ez mit takar, nem fejtették ki.
Arról már bővebben írtak, hogy fejlesztésekbe kezdtek a kialakult fennakadások felszámolása és a közeledő karácsonyi szezon kiszolgálása érdekében. Az alábbiak már meg is valósultak:
- kibéreltek plusz egy 3000 négyzetméteres raktárhelyiséget,
- együttműködést kezdtek egy új alvállalkozóval, így több új futár segíti a csomagok kiszállítását,
- valamint 75 új Z-BOXot (csomagautomatát) telepítettek.
- Ezen felül ideiglenes hétvégi kiszállítást vezettek be,
- ráadásul minden csomagautomatánkat felszereltük kezelőpanellel a csomagátvétel megkönnyítése érdekében.
Mihez kezdjen, aki nem kapta meg a csomagját a Packetától?
Ezek után már csak az a kérdés maradt, hogy addig is, amíg a Packeta meg nem oldja a problémáit, mire számítsanak az ügyfelek, illetve hogy akik elszenvedik a csomagjaik késlekedését, esetleges eltűnését vagy sérülését, mire tarthatnak igényt.
A Packeta ennek kapcsán rávilágított, hogy a szerződési feltételeiben nem vállal időgaranciát a kiszállításra, azonban reklamáció esetén – a postai szolgáltatásokról szóló törvénynek megfelelően – 15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.
Megemlítették azt is, hogy természetesen bár azon dolgoznak a kollégáik, hogy az ügyfeleket maximális elégedettség mentén szolgálják ki, azonban „sajnos, mint minden ember, úgy a mi munkavállalóink is hibázhatnak”. Amennyiben valamelyik csomag sérülne, netán elveszne, úgy kárrendezésre az ÁSZF-ük értelmében értékmegjelölés alapján van lehetőség.
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: Lukas Wagneter