Az intézményvezető a Magyar Időknek adott interjújában elmondta, a tanév stabilan elindult, az ingyenes tankönyvek időben megérkeztek az iskolákba, az egyes helyeken felmerült tanárhiány ideiglenesen megoldották, de a végleges megoldásra is vannak válaszai az oktatásirányításnak. Ahogy a gyógypedagógiai pálya népszerűsítését is fontosnak tartják, ösztöndíjjal támogatják a gyógypedagógus hallgatókat, hogy az égető hiányt mielőbb orvosolni lehessen.
Miután az önkormányzatok jelentős része nem tudta ellátni intézményfenntartó feladatait, az iskolákat állami fenntartásba kellett venni. A központosítás kritizálása mellett arról ritkán esik szó, amit Solti Péter is kiemelte az interjúban, hogy minden gyereknek ugyanazt a lehetőséget kell biztosítani, függetlenül attól, hol tanul. Úgy fogalmazott: fel kell emelni az eddig kevésbé támogatott iskolákat is. Hangsúlyozta, ez nem azt jelenti, hogy az eddig jobban támogatott iskolák infrastrukturális szempontból lecsúsznak. Ők is megkapják a szükséges támogatásokat a szinten tartásra, fejlesztésekre. A feladathoz 600 milliárd forrást rendelt a kormány.
Azt is elmondta Solti Péter, hogy az iskolát korán elhagyók problémáját jól működő helyi stratégiákkal lehet megoldani, ilyen a Koala-program, amelynek alapja a hejőkeresztúri modell. Azt is hozzátette, emellett hagyják érvényesülni a tantestületekben a már meglévő módszertani modelleket, mint a Kisvárdai vagy a Szerencsi Tankerületi Központ gyakorlatát. Ezekben a kerületekben vannak már olyan iskolák, melyeknek vezetői sikereket értek el az iskolakerülés csökkentésében azzal, hogy rendszeresen családlátogatásokra mennek a pedagógusok.
A szintén sokat kritizált leharcolt berendezés is cserélődik, harmincháromezer új bútor került az intézményekbe, 500 milliós beszerzés eredménye. A Klebelsberg Központ elnöke elmondta, minden tanévben felmérik a tankerületek, hogyan használódnak el a bútorok és egyéb eszközök. Ezenkívül 44 tankerületi központot érint egy 45 milliárd forintos, uniós forrásból megvalósuló pályázat, amelynek segítségével tableteket és laptopokat vásárolnak a konvergenciarégiókban lévő iskolákba. Az ország középső részén 7,5 milliárd forintért, kormányzati forrásból valósítanak meg informatikai fejlesztéseket.
Borítkép: Kovács Tamás/MTI