Mekkora a tét a márciusi lakásbiztosítási kampányban, és az ügyfelek mekkora hányada válthat a kampány időszakában?
Nagyjából 3,3 millió lakásbiztosítási szerződés él jelenleg Magyarországon, és nagyon széles skálán mozognak a várakozások annak kapcsán, hogy hányan köthetnek új szerződést: lehetett látni százezer váltó ügyfélről szóló becslést, de félmillió új szerződésről is megjelentek előrejelzések. Én magam az előbbit túl pesszimistának tartom, utóbbiban meg nem nagyon hiszek – úgy látom, hogy 250-300 ezer között alakulhat azoknak az ügyfeleknek a száma, akik szolgáltatót vagy konstrukciót váltanak a mostani időszakban. Az első néhány nap adatai egyébként azt mutatják, hogy egyelőre nincs óriási roham, de persze néhány munkanap elteltével hiba lenne a kampány egészére vonatkozóan következtetéseket levonni.
A lakóingatlanok közel háromnegyede biztosított jelenleg Magyarországon, ami nemzetközi összevetésben egyáltalán nem rossz. Növekedhet-e a kampány révén ez az arány, figyelembe véve azt is, hogy vannak olyan ingatlanok is, amelyekre valamilyen okból nem köthető biztosítás?
A biztosítók érthetően azt remélik, hogy lesznek olyanok, akik a kampány figyelemfelhívó hatása nyomán ráveszik magukat a szerződésre. A saját ingatlan ugyanis többnyire a legfontosabb vagyontárgy egy ember életében, amelynek mindenképpen érdemes gondoskodni a biztosítási védelméről is. Persze – ahogy említette is – vannak olyan, lakóépületként használt ingatlanok, amelyek valamilyen okból kiesnek a biztosítható körből (például ártéren vagy földrengések sújtotta területen helyezkednek el), de így is lehet bízni abban, hogy növekszik majd a penetráció. Azt is érdemes egyébként szem előtt tartani, hogy a nem lakott ingatlanoknál – például a nyaralóknál – jóval kisebb a biztosítási penetráció az átlagnál, így ezeknél nagyobb a tere a növekedésnek.
Milyen szolgáltatás lehet most a leginkább hívogató az ügyfelek számára, melyek a termékválasztás szempontjai a lakásbiztosításoknál – az áron kívül?
A Posta Biztosítónál nagyon nagy hangsúlyt helyezünk a kárrendezés minőségére. Éppen ezért vezettük be a videós kárrendezést: ehhez ugyan a bejelentőnek rendelkeznie kell a megfelelő minőségű felvétel készítésére alkalmas mobiltelefonnal, de ezt a megoldást nagyon szeretik az ügyfelek. Két évvel ezelőtt a kisebb, százezer forint alatti károknál bevezettük a telefonos kárrendezés lehetőségét is: itt az ügyfél elmondja, hogy pontosan mi történt, amely alapján megtörténik a kalkuláció, és 48 órán belül kártérítéshez is juthat. Amennyiben nem fogadja el a megállapított összeget, a kárszakértő személyesen megy ki a helyszínre, hogy felmérje a károkat. Ezek mellett bevezettük az általános kárrendezési garanciát is, amely azt jelenti, hogy az összes szükséges dokumentum beérkezését követően öt napon belül fizetünk az ügyfélnek, szemben a törvényben előírt 15 nappal. Ennek akkor lehet jelentősége, ha tömeges káresemény történik – például egy nagyobb nyári vihar –, és sok ezer bejelentést kell rövid idő alatt feldolgozniuk a biztosítóknak.
Az interjú teljes szövege itt olvasható.
Fotó: Vémi Zoltán /Világgazdaság