A járművek által kibocsátott szén-dioxid mennyiségének uniós előírás szerinti csökkentése miatt januártól jelentős drágulásra van kilátás, Gablini szerint ezért sokan előrehozzák az autóvásárlást. Elképzelhető, hogy az éves megrendelések 28-30 százaléka az idei negyedik negyedévre esik, ez az arány a jövő január–márciusi időszakban 20 százalékra eshet vissza. A Gémosz elnöke a Világgazdaságnak hangsúlyozta: a statisztikákban nem a szerződéskötések, hanem a forgalomba helyezések szerepelnek, a hosszú szállítási határidők miatt pedig az idén, még a régi árakon vásárolt gépkocsikat csak 2020 elején vehetik birtokba a tulajdonosok. Gablini szerint számottevő kedvezményekkel párosuló készlettisztítás figyelhető meg a gyártóknál, hiszen olyan új autók állnak a raktárakban, amelyeknek egy részét januártól nem lehet forgalomba helyezni.
A Családbarát gépkocsivásárlási program július 1-jei kezdete óta 16 580 igénylést adtak be a nagycsaládosok a Magyar Államkincstárhoz (MÁK).
Mostanáig 9887 támogatásra jogosító határozat született, a márkakereskedők 1940 értékesítés után nyújtották be a dokumentumokat a MÁK-hoz, 1078 esetben pedig már a támogatási összeg is megérkezett. A Gémosz első embere lapunknak felvázolta: előzetesen 15–17 ezer igénylésre számítottak, alábecsülték a program iránti keresletet. Ezzel szemben három év alatt elérheti vagy meg is haladhatja a 30 ezret a nagycsaládosoknak kedvezménnyel értékesített új autók száma. Kifejtette, hogy a legtöbben a Dacia Lodgy típust keresik, de az Opel, a Peugeot, a Citroen és a Volkswagen hétszemélyes modelljei is népszerűek. A program keretében vásárolt járművek csaknem 80 százaléka a 4,5–6, illetve 6,5–8 millió forintos kategóriából kerül ki.