A japá óriáss tavasszal egy leányvállalatot hoz létre Sony Mobility néven az e-autópiaci lehetőségeinek feltérképezésére. Josida Kenicsiro Sony elnök-vezérigazgató a Los Angeles-i szórakoztatóelektronikai vásárhoz (CES) kapcsolódó sajtótájékoztatóján megjegyezte, hogy
cége a képalkotási és -érzékelési, a felhőszolgáltatási, az 5G és a szórakoztatóelektronikai piacon már bizonyított, és képes arra, hogy új szintre emelje a mobilitás fogalmát.
S ha már ott volt, Josida fel is libbentette a fátylat a Sony első város terepjárójának, a VISION-S 02-nek a prototípusáról. A modellt ugyanarra az elektromos platformra építették, mint a VISION-S 01-es coupé-t, amelynek tesztpéldányai 2020 decembere óta róják az európai utakat. Nem PlayStationről van szó, a Sony valóban kilép a virtuálisból a valós világba, felvillanyozva az elektromos autógyártás iránt amúgy is fogékony befektetőket.
A Tesla szárnyalása, az elektromos autógyártás szemszögéből eddig profilidegenként ismert óriáscégek, mint a Xiaomi, a Foxconn és a Sony megjelenése – az Apple lebegtetett beszállásáról már nem is szólva –
átrajzolhatja az erőviszonyokat, de persze benne van a bukás lehetősége is.
A Sony például nagyon mélyről jött vissza, s közelről ismeri, az „élményt”, amikor az új versenyzők lerabolják a piacát. Ahogy tette azt a Samsung és az LG a Sony a szórakoztatóelektronikai uralmának megtörésével.
(Borítókép: PATRICK T. FALLON / AFP)