A prémium okostelefonokat veszik a kínaiak

Hírek vg.hu
A kínaiak átlagosan többet költenek okostelefonokra, mint valaha. A prémium kategóriás készülékekért továbbra is erős a kereslet, az olcsóbbak viszont már kevésbé kelendők. A tendencia a piac két legerősebb szereplőjének, az Apple-nek és a Huaweinek kedvez.

Az okostelefonok átlagos eladási ára tavaly 450 dollár volt Kínában, ami 160 ezer forint az augusztus elsejei árfolyamon számolva – írja a Világgazdaság. A Canalys piackutató arra számít, hogy az átlagos eladási ár tovább növekszik a következő hónapokban, elsősorban az Apple és a kínai gyártók csúcskategóriás készülékeinek felfutó értékesítésének köszönhetően.

Az International Data Corporation (IDC) szerint az okostelefonok átlagos eladási ára az idei első negyedévben megközelítette a 470 dollárt, azaz a 167 ezer forintot. Az ár annak ellenére növekszik, hogy kevesebb telefont értékesítenek. Az IDC adatai szerint a teljes okostelefon-piac közel 12 százalékot esett éves összehasonlításban az első negyedévben.

Azaz míg a fogyasztók kitartanak a csúcskategóriás készülékek mellett, addig az olcsóbbakat már nem keresik akkora mértékben, mint korábban.

A fentiekből következik, hogy a trend a csúcskategóriás telefonokat gyártó Apple-nek kedvez. A számok is ezt mutatják, mivel az öt legnagyobb gyártó közül egyedül az amerikai vállalat növelte az eladásait.

mobiltelefon

Míg Kínában vegyes a piac, Amerikában az IPhone választják a vásárlók.
Fotó: Shutterstock

Az Apple legerősebb kihívója a 600 dollárnál magasabb, prémium piacon valószínűleg a Huawei lesz. A két cég a 600-800 dolláros készülékek esetében 56 százalékos, az 1000-1600 dollárosok esetében pedig 94 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az IDC szerint – írja a CNBC.

A nagy kínai okostelefon-gyártók összecsukható telefonokkal célozzák a prémium szegmenst. A Huawei idén piacra dobta a Mate X3-át, míg a Honor a Magic V2-jét, de a Xiaomi is kiadott hasonló készüléket. Igaz, utóbbi eladásai nagyot estek.

Az Apple-nek ugyanakkor egyelőre nem kell tartania a versenytársaitól: a vásárlói egyrészt erősen hűségesek a márkához, másrészt pedig a telefonjai kiegészítőit, például okosórát, költséges lenne lecserélni.

Borítókép: MTI/EPA/Vu Hong

Ezek is érdekelhetnek

További híreink