Egyedi, innovatív koncepcióval épít márkát a magyar Creppy. A palacsintázó-lánc a pandémia ellenére tavaly multifunkcionális központot nyitott, amely különleges rendezvénycentrumként is működik Miskolcon; de további városokban is nyitnának franchise-egységeket. Las Vegasban a kis hazai céget beválasztották a világ 12 legjobb franchise-koncepciójú feltörekvő társasága közé. A vállalat pedig nemrég átállt a száz százalékban komposztálható, lebomló csomagolóanyagok használatára.
A Miskolcról indult Creppy alapgondolata az volt, hogy a minőségi palacsintás vendéglátás országos hírnevű márkáját építi fel, ami, úgy tűnik, sikerült is.
Egyszerűbben fogalmazva: a Creppy nem más, mint a palacsinták Disneylandje – állítja magáról a cég. Mindent, amit palacsintából lehetséges, azt a Creppy megalkotja, elismert, egyedi fogásait pedig egyedi kiszolgálással és atmoszférával társulva nyújtja. Azaz az étel mellé élményt is „értékesít”, ami a modern vendéglátás alapja; tehát a Creppy éttermek egyfajta kulináris élményközpontok is. (A palacsinta kiemelt szerepet kap a világ street food kultúrájában, az utóbbi időben pedig nagyon felkapott étel lett – a szerk.)
A vállalkozás családi alapokra épült. Oszlánczi Réka már gyerekkorában belekóstolt a vállalkozói létbe és a vendéglátás világába. Szülei számos éttermet, bisztrót, büfét, menzát üzemeltettek, ahol az árubeszerzéstől kezdve a termelésen át egészen a kiszolgálásig beleláthatott minden részfolyamatba. „Ezt akkoriban játékként fogtam fel, de az abban az időben gyűjtött információk erős tudásalapot adtak mai hivatásomhoz” – emlékezett vissza a vállalkozó, a franchise-lánc tulajdonosa.
A történet a miskolci PalacsintaHáz elindításával kezdődött, 2006-ban. Ekkor jött létre az északkeleti nagyvárosban egy kizárólag palacsintára épülő, tematizált prémiumétterem, amely az évek folyamán a régió egyik legnépszerűbb vendéglőjévé vált, sőt belső turisztikai célpont lett.
A következő nagyobb mérföldkő a Creppy márkanév 2014-es megszületése volt.
A prémium palacsintás vendéglátás brandjének országos megerősítését tűzték ki célul. Ezt követte a franchise-szisztéma kidolgozása. Ez utóbbi a Creppy masszív márkaerejére alapozva mára erős üzleti rendszerként érhető el a piacon, melyhez folyamatosan keres partnereket a franchise-gazda. A két miskolci egység mellé – ha a járványhelyzet is engedi – a következő esztendőkben újabbakat terveznek vidéki városokban. A Creppy Center 2020-ban készült el, a Creppy PalacsintaHáz szomszédságában. A környék legkülönlegesebb és legelegánsabb rendezvényközpontja, mindemellett a cég kiszállítási és franchise-üzletágának a bázisa, oktatóközpontja, továbbá a társaság közösségi médiás aktivitásának kiemelt helyszíne.
További részletek a Figyelő legfrissebb számában.
(Borítókép: Creppy Palacsinta, Facebook)