Az alapanyagokban kialakult hiány az elmúlt hónapokban jelentős fékező erőt jelentett az európai, és főleg a német ipar számára, különösen az autógyártásban. A német fémtermelők most egy újabb problémára hívták fel a figyelmet, amely még egy szűk keresztmetszetet alakíthat ki a termelésben.
A meglévő magnéziumkészletek Németországban, és tulajdonképpen Európa egészében 2021 november végére kimerülnek
– írta a berlini kormányhoz intézett levelében a Reuters jelentése szerint a német fémtermelők szövetsége, a WVM.
A szövetség arra kérte a kormányt, hogy kezdjen tárgyalásokat a világ messze legnagyobb magnéziumtermelőjével, Kínával, arról, hogy növeljék európai szállításaikat, illetve érje el, hogy az Európai Unió növelje a saját kitermelését – emelte ki a VG szemléje.
Az alapanyaghiányért részben a felszökő energiaárak is felelősek, amelyek világszerte növelték az alumínium, a szilícium és a cink termelőinek költségeit.
Kína is energiahiánnyal küzd. A magnézium mellett a szilícium hiánya is növekvő problémát jelent az ipar számára
– mondta a Reuters elemzője, Andy Home.
Egy ilyen mértékben szűk keresztmetszet mellett, a teljes alumínium-értékláncban hatalmas termelési veszteségek keletkezhetnek olyan szektorokban, mint az autó-, repülőgép- és elektromoskerékpár-ipar, az építőipar, a csomagolóipar és a gépipar – figyelmeztet a német szövetség. A jelentős mértékű magnéziumtermelés Európában 20 esztendővel ezelőtt állt le, Európa jelenleg 95 százalékban kínai importból fedezi igényét a könnyűfémre.
(Borítókép: Shutterstock)