A válaszadók 60 százalékának romlott az életszínvonala az utóbbi félévben, minden negyedik ember érzi úgy, hogy változatlan körülmények között él, 15 százalék pedig úgy vélte; jobb anyagi helyzetben van, mint korábban – derül ki az Aegon Biztosító legújabb, reprezentatív kutatásából. A magyarok borúsan gondolnak a jövőre: 56 százalék vélekedik úgy, hogy tovább romlik majd az életszínvonala, 26 százalék bízik a javulásban és közel minden negyedik szerint semmi sem változik majd. A kutatás során arra is rákérdeztek, melyik gazdasági tényező okozza a legnagyobb életszínvonal romlást az emberek életében. A válaszadók döntő többsége, 65 százaléka mondta azt, hogy az élelmiszerek drágulásában látja a legnagyobb problémát. A növekvő energiaárakat kevesen nevezték meg, mint az életszínvonaluk romlásának fő okozóját (a gáz árának növekedését a válaszolók hat százaléka, villany árának változását 4 százaléka tartotta a legnagyobb gondnak). Az üzemanyagárak drágulásában 9 százalék látja a kiváltó okot, a megtakarítások elinflálódásában ugyanennyien. A felmérésnek a pesszimista jövőkép mellett vannak pozitív üzenetei is. A megtakarítások kapcsán kiderült, korábban minden második ember tudott félretenni, ma minden harmadik ember képes erre, a válaszadók kétharmada pedig biztosan nem tud majd félretenni a közeli jövőben. A magyar lakosság számára a biztonságérzet rendkívül nagy jelentőségű, tudják, hogy a tartalék képzése fontos. Ennek létjogosultságára a válságok még inkább ráirányítják a figyelmet. Akár minimális megtakarítás is jelentős biztonságérzetet ad az emberek mindennapi életéhez. Az elmúlt évek gazdasági folyamatai világossá tették, hogy stabil jövőt kizárólag öngondoskodással, több lábon álló hosszú távú megtakarításokkal lehet építeni. „A nem várt kockázatok elkerülése hosszú évek óta kiemelt célja ügyfeleinknek. Az Aegon több évtizedes tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy a legjobb megoldásokat kínálja mindazoknak, akik biztonságban szeretnék tudni saját maguk és családjuk jövőjét” – mondta Zatykó Péter, az Aegon Magyarország elnök-vezérigazgatója. Az adatfelvételt az NRC piackutató cég végezte 2022. november- decemberében telefonos hívással, összesen 1500 fős mintán, a kutatás reprezentatívnak számít.
Borítókép: MTI / Mohai Balázs