A MÁV által közzétett levélben a mozdonyvezetők azt írták: idén – májusig – már 39 vasúti átjárós baleset történt, melyekben összesen tizenheten vesztették életüket, annyian, mint tavaly egész évben. Ezeket a baleseteket kivétel nélkül mindig a figyelmetlenség és a KRESZ szabályainak be nem tartása okozta.
A döbbenetes számok mögött elmúlt életek, gyászoló családok, a súlyos sérülések okozta maradandó fizikai és lelki traumák állnak. Ezeket a sorokat olvasva valószínűleg a legtöbben kizárólag a balesetet elszenvedett közúti közlekedőkre gondolnak, azonban pontosan ugyanez igaz ránk, mozdonyvezetőkre is. Az utóbbi években több kollégánk is életét vesztette szolgálatteljesítés közben. Reggel elmentek dolgozni, de már soha nem tértek haza. Őket is hazavárták
– fogalmaztak.
Kiemelték, hogy a vonat fékútja több száz méter, ezért a mozdonyvezetőknek szinte esélyük sincs az ütközések elkerülésükre, azok kimenetele kizárólag a szerencsén múlik.
„Az ütközés borzalmas, amelybe a mozdony is beleremeg. Ez a legnagyobb trauma, ami érhet bennünket, és egy életen át elkísér. Ki így, ki úgy dolgozza fel közülünk, de egy biztos: maradandó nyomokat hagy bennünk” – írták a mozdonyvezetők, feltéve a kérdést: megéri két perccel hamarabb odaérni bárhová, mint soha többé?
Arra kérnek ezért minden közúti közlekedőt, hogy tartsák be a KRESZ szabályait, és a vasúti átjárót minden esetben fokozott körültekintéssel közelítsék meg. Tilos jelzés esetén soha ne hajtsanak rá autóval vagy kerékpárral a sínekre, és ne gyalogoljanak át az átjárón. A vasúti fénysorompó fehér villogó fénye nem szabad áthaladást jelent, csupán annyit, hogy a berendezés működik, de ez esetben is meg kell győződni arról, hogy egyik irányból sem közelít vasúti jármű.
Borítókép: Kurucz Árpád / Magyar Nemzet