A nyolc piacon végzett, KKV-kat és fogyasztókat vizsgáló tanulmány szerint világszerte 10-ből közel 8 fogyasztó (78 százalék) változtatott fizetési szokásain, hogy csökkentse a fizikai kontaktusok számát, a KKV-knak pedig több mint kétharmada (67 százalék) próbált ki valamilyen új eszközt – legyen az egy e-kereskedelmi oldal indítása vagy az alkalmazott POS technológia megújítása –, hogy életben tartsa üzletét.
A fogyasztók a COVID-19-cel kapcsolatos biztonsági intézkedéseket írják a bevásárló listáik tetejére, és azokat a vállalkozásokat jutalmazzák, amelyek hasonlóan cselekszenek
– mondta Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi és értékesítési vezetője.
„Az értékesítési helyekhez kapcsolt viselkedési formák az idő múlásával mindig is változtak. A COVID-19 azonban azonnali igényt teremtett a biztonságosabb és hatékonyabb vásárlási élmény iránt mind online, mind az offline térben, amire a fogyasztók a digitális kereskedelemre való rohamos áttéréssel reagálnak. Szeretnénk, ha a kisvállalkozások tudnák, hogy a Visa segít nekik megismerni ezeket az új fogyasztói igényeket és elvárásokat, amelynek segítségével megerősíthetik vállalkozásukat a jelenlegi helyzetben és hosszú távon is.”
Az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Németországban, Hongkongban, Írországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben végzett „Visa Back to Business” című tanulmány további megállapításai a következők:
1. A fogyasztók a digitális kereskedelmet részesítik előnyben
o Biztonság = érintéses fizetés: az érintéses fizetés minden vizsgált piacon kardinális tényezővé vált – a fogyasztók közel kétharmada (63%) váltana új üzletre, ha az kínál fizikai érintkezés nélküli fizetési lehetőségeket. A világ fogyasztóinak közel fele (46 százalék) számára az érintéses fizetési módok használata az egyik legfontosabb biztonsági intézkedés, amit az eladási helyektől elvárnak. A fogyasztók közel fele (48 százalék) nem vásárolna olyan üzletben, amely csak olyan fizetési módszereket kínál, amelyek során a pénztárossal vagy egy megosztott eszközzel kontaktust kell teremteni.
o KKV optimizmus vs. fogyasztói valóság: A világjárvány kiszámíthatatlan jellege ellenére a KKV-k 75 százaléka optimista a jövőt illetően. Ezenkívül a globális kis- és középvállalkozások tulajdonosainak 71 százaléka állítja azt, hogy kapott támogatást helyi közösségeitől – a legtöbbet üzleti ajánlások (33 százalék) és pozitív vélemények (31 százalék) formájában. Egy fontos fejlesztésre szoruló terület, hogy hol vásárolnak a fogyasztók, hiszen a megkérdezettek mindössze 9 százaléka mondta azt, hogy kizárólag helyi tulajdonú vállalkozásoknál vásárol, míg 15 százalékuk csak nagyobb kiskereskedőknél vásárol.
o Az új normális új szokásokat jelent: 5-ből 4 (78 százalék) fogyasztó változtatott fizetési szokásain, beleértve az online vásárlást, amikor az lehetséges (49 százalék), az érintéses fizetéseket (48 százalék), és a ritkább készpénzhasználatot (46 százalék). A fogyasztók többsége (70 százalék) először használt egy új vásárlási vagy fizetési módot, köztük 26 százalék volt, akik érintéses módszerrel fizettek bolti vásárlásaik során, 34 százalék vásárolt élelmiszereket és háztartási cikkeket online, 28% vett fel éttermi rendelést az étterem falain kívül és 25 százalék vásárolt online bolti átvétellel.
2. A kisvállalkozások a legnagyobb kihívások közepette kell, hogy cselekedjenek
o Hosszú távú kilátások és a legfontosabb kihívások: A KKV-k tulajdonosai legalább 6-10 nehéz hónapra számítanak még, mielőtt vállalkozásuk
visszatérhet a régi kerékvágásba. A legfontosabb közvetlen aggodalmaik a bevételcsökkenés (52 százalék), az új ügyfelek szerzése (46 százalék) és a bérek
csökkentésének kényszere (22 százalék).
o A digitális megoldásokat preferáló gondolkodásmódra való áttérés: A KKV-k több mint egynegyede (28 százalék) próbált meg célzott hirdetést feladni a közösségi médiában, vagy termékeket és szolgáltatásokat online értékesíteni (27 százalék). További 20 százalékuk vezetett be érintéses fizetési megoldásokat. A megkérdezett KKV-k egyharmada (33 százalék) mondta azt, hogy kevesebbszer, vagy egyáltalán nem fogad el készpénzt a COVID-19 óta.
o Csalás elleni védekezés: A KKV-k több mint fele (53 százalék) tervez csalások kivédésére tervezett megoldást vásárolni, hogy megvédje üzleti tevékenységét a digitális kereskedelemre való áttérés alatt.
(Borítókép: Maxx-Studio, PuzzlePix/Shutterstock)