A fenntarthatóságról és a környezettudatosságról tartott sajtótájékoztatót kedden az OTP Bank és a Mastercard. A két cég zöld együttműködési megállapodást kötött – erről számolt be a rendezvényen Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese és Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A két cég egyik leglátványosabb együttműködése a nemrég bevezetett, 85 százalékban újrahasznosított műanyagból készült bankkártya, amelyet először a junior szegmensben, a fiatalok körében vezettek be.
Egy felelősségteljes vállalat a fenntarthatóságra és a társadalmi szerepvállalásra kell, hogy felhívja a figyelmet, a munkavállalók és az ügyfelek körében is. Az OTP Bank akkor lehet szerethető és felelősségteljes, ha az alapértékei között ott szerepel a környezettel való harmóniára törekvés.
„Mind az ügyfélfolyamatokban, a belső működésben, az energiahatékonyságban is megjelennek ilyen kezdeményezések, próbálunk a fenntarthatóságra koncentrálni.
A cél az, hogy 2022 végére az OTP Bank nettó karbonsemlegességet érjen el,
ezt különböző kreditek vásárlásával tervezzük elérni, nagyjából 40-50 milió forintot fordítunk rá és később kiterjesztjük a többi országra is. Hosszútávon a teljes karbonsemlegesség elérése a cél” – mondta Csányi Péter, aki azt a bankkártyát is bemutatta, amely már újrahasznosított műanyagból készült.
Ma még gyerekcipőben jár az újrahasznosított kártya gyártása. Ezek arra jók, hogy az emberek szemléletét megváltoztassák. Ez egy kövektező generációs kártya. A terv az, hog 6-8 év múlva átmegyünk a digitálisba, a telefonban lesz a kártya, fizikai plasztik kibocsátásra nem lesz szükség – tette hozzá Eölyüs Endre, aki ismertette a Mastercard kezdeményezését is, amelynek keretében 100 millió fát ültetnek világszerte. Az OTP 100 ezer euróval csatalkozott a faültetési programhoz. Ebből 50 ezer fát lehet elültetni a becslés szerint.
Az OTP Bank egyébként számos területen vezetett be környezettudatos szemléletet,
például lecsökkent a papírhasználat, a digitalizáció felé terelik az ügyfeleket, de ez még nem jelenti azt, hogy fiókokat zárnának be.
A fióklátogatások száma bezuhant, a digitális csatornák használata pedig jelentősen megnőtt. Még az idősebb korosztály is nagyobb arányban kezdte el használni a digitális csatornákat.
Ennek ellenére sem tervezünk bankfiók-bezárásokat, fontosnak tartjuk, hog a személyes kapcsolat megmaradjon. Fiókszámcsökkentésben nem gondolkozunk
– húzta alá Csányi Péter.