Egy jól megválasztott folyamatirányítási rendszerrel akár 30 százalékkal is úgy le tudjuk faragni a cég működési költségeit, hogy ráadásul a hatékonyság és a szervezettség is nagyságrendekkel javul. Ez az egyszerű magyarázata annak, hogy az amerikai MarketsandMarkets piackutató prognózisa szerint a világ öt fő régiójában a munkafolyamat-irányítási rendszerek piaca a mai 3,51 milliárd dollárról 2021-re szinte megháromszorozódik: 9,87 milliárd dollárra növekedhet.
Ennek már itthon is mutatkoznak az előjelei, és nemcsak a nemzetközi nagyvállalatok magyar leányvállalatianál. A folyamatirányítási rendszerek hazai fejlesztője, az xFLOWer a nagyok mellett a magyar kis és középvállalatokat is megcélozta. Szederkényi Zsolt tulajdonos-ügyvezető szerinit egyre több cégvezető ismeri fel, hogy az Excel, az ingyenes számlázók és az Outlook vagy Gmail kizárólagos használata mellett érdemes az üzleti folyamatok vezérlésére áldozni, hogy a cégük életképes maradhasson. A magyar vállalatok fejlődésének ugyanis már nem az anyagi eszközök hiánya a fő akadálya, hanem a szervezetlenség, amely a kis- és középvállalatok 95-99 százalékát jellemzi, és ez vezet akár a vállalkozás bukásához is, állítja a folyamatirányításirendszer-fejlesztő.
Elengedhetetlen – akár felhő alapú – folyamat-irányítási rendszereket használni, amivel egyharmadával is csökkenthető adott cég működési költsége. A klasszikus – ERP és CRM mellett – workflow rendszerek használata is nélkülözhetetlen a napi működés támogatásához.
A MarketsandMarkets előrejelzés azonban annyira lázba hozta Szederkényi Zsoltot, az xFLOWer tulajdonos-ügyvezetőjét, hogy a cégcsoport – hét uniós ország pénzügyi, távközlési, kereskedelmi és szolgáltató vállalatia után – célba vette a legdinamikusabb amerikai piacot is. „A felhő technológia segít minket abban, hogy az amerikai piacon is terjeszkedjünk, ahol a legnagyobb workflow piaci robbanás várható” – magyarázza az ügyvezető, miért akar az USA-ban az ottani leányvállalatán keresztül időben ott lenni. A fejlesztés azonban továbbra is Budapesten marad.