A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 4 millió forint bírságot szabott ki az MKB Bankkal szemben az új Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kibocsátásának és felhasználásának szabályaira vonatkozó rendelkezések megsértése miatt, a vizsgált időszakban száz ügyfél főkártyája esetében nem, vagy a lejáratot követően késedelmesen bocsátotta rendelkezésre az új SZÉP-kártyát – közölte a jegybank.
Közleményükben azt írták, hogy a vizsgálat a 2019. január 2-től május 31-ig terjedő időszakot fedte le.
Kiemelték, hogy a vonatkozó előírás szerint, ha 24 hónapon belül érkezett juttatás a fizetési számlára, a pénzforgalmi szolgáltatónak a SZÉP-kártya lejáratakor automatikusan biztosítania kell az új fő-, illetve társkártyát a kártyabirtokos részére. A szabályozás nem tesz különbséget a fő- és társkártya között.
Az MNB megállapította, hogy a vizsgált időszakban a bank bő 3800 esetben határidőben bocsátotta ügyfelei rendelkezésre az új főkártyát. Ötven fogyasztó esetében viszont késve – 23 esetben a lejáratot követő hónapban, 27 alkalommal akár több hónap elteltével – tette meg ezt, emellett további 50 ügyfelének – az informatikai rendszer hibás működése miatt – egyáltalán nem bocsátott ki új főkártyát.
Ismertették, hogy a SZÉP-kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló jogszabály egyik legfőbb célja a SZÉP-kártya juttatáshoz való folyamatos hozzáférés biztosítása. Ha az ügyfelek nem kapják meg a lejárt kártya helyett azonnal az új SZÉP-krtyát, akkor korlátozódik joguk a kártyaszámlájukon rendelkezésre álló összeg felhasználására.
A bírságösszeg meghatározásakor az MNB figyelembe vette többek között, hogy a főkártya rendelkezésre bocsátásának elmulasztása, illetve a lejáratot követően történő megküldése kapcsán megállapított jogszabálysértés száz fogyasztót érintett, továbbá, hogy az MKB Bank a felmerült informatikai hiba ellenére már a vizsgálat ideje alatt az érintett 50 fogyasztó rendelkezésére bocsátotta az új főkártyákat.
Az informatikai hibát a bank elhárította, már minden ügyfél időben és problémamentesen juthat hozzá főkártyájához. Ha mindezek ellenére bármilyen panasz merülne fel, akkor az ügyfelek az MKB Bankhoz, illetve az MNB ügyfélszolgálatához fordulhatnak – olvasható a jegybank közleményében.
(Borítókép: PuzzlePix/Shutterstock)