A hazai webáruházak 73 százaléka könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából.
A 644 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online boltok mindössze 6 százaléka számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre az iparágban.
Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje az OTC gyógyszer (webpatika), a webpláza és az épületgépészet lett. A résztvevő webáruházakban 2019-ben átlagosan 23712 Ft volt a megrendelések értéke, amely 2439 Ft-tal lett magasabb az előző évhez képest.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is népszerű a webshopok körében. A webáruházak 60 százaléka biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.
Szállítási módok közül a házhoz szállítás vezet (87 százalék), de a webáruházak közel kétharmada biztosít személyes átvételi lehetőséget is.
A kutatásban részt vevő webáruházak negyede az idei évben indult. Ez jelzi, hogy még ma is töretlen a népszerűsége a webáruház indításnak.
Sokan a meglévő hagyományos üzletük mellé nyitottak online boltot (a megkérdezett webshop tulajdonosok 49 százaléka rendelkezik fizikai üzlettel is), amely tendenciát a veszélyhelyzet alatti intézkedések csak tovább erősítették, hiszen sokaknak a webshop indítás jelentette a megoldást.
A kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 71 százaléka bérelhető webshop rendszert használ, 62 százalékuknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.
A koronavírus nem kímélte az e-kereskedelmet sem, és minden üzlet számára igazi kihívást jelentett. A felmérésben résztvevő webáruházak kétharmada vezetett be különböző intézkedéseket a webshop működését tekintve, ilyen volt például az üzletben történő személyes csomagátvétel lehetőségének szüneteltetése, amellyel a megkérdezettek negyede élt. A webshopok 7 százaléka óvintézkedésként még az utánvétes fizetési lehetőséget is felfüggesztette.
A veszélyhelyzet alatt a webáruházak 42 százaléka forgalomnövekedést, míg 27 százalékuk forgalomcsökkenést tapasztalt.
A jövőt illetően a válaszadók közel kétharmada számít egy újabb koronavírus okozta veszélyhelyzetre, azonban csak minden harmadik webáruház készül erre tudatosan.
(Borítókép: Alexander Supertramp, PuzzlePix/Shutterstock)