A Praktiker vásárlói tudatosabbá váltak, így bár a forgalom csökkent, jelentősen megnőtt az átlagos kosárérték – írja a Világgazdaság.
A járványhelyzet korlátozásai miatt több időt töltenek otthon a családok, ennek tudható be, hogy megnőtt a barkácsolási, az otthon- és kertszépítési, renoválási kedv – ezt a trendet a Praktiker és az Újház Centrum is megerősítette a lapnak.
Karl-Heinz Keth , a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a lap kérdésére elmondta, hogy a járványt az otthon rekedő emberek igyekeznek kihasználni: kertrendezés, kisebb felújítások, festés. Elmondása szerint vannak olyan árucsoportok, amelyeknél megduplázódott a forgalom a tavalyihoz képest, ami egyértelműen arra utal, hogy a vásárlóik egy része a kényszerpihenőt különböző kerti munkálatokkal, javításokkal, állagmegóvással tölti.
A Praktikerben az áruházban vásárlók száma több mint 10 százalékkal csökkent, eközben jelentősen, 30 százalékkal növekedett az online felületen vásárlók száma. Visszaesett az élmény- és szabadidős vásárlások száma is, illetve a vevők sokkal tudatosabban terveznek, ezért a vásárlószám mérséklődése mellett látványosan emelkedett az átlagos kosárérték.
Összességében azonban a járvány negatívan befolyásolja a Praktiker szezonális forgalmát: csökkenés tapasztalható a tavalyi évhez képest.
.
Borítókép: Vásárlók egy barkácsboltban (MTI/EPA)