Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben növelte forgalmát a tavalyi utolsó negyedévben a Hugo Boss ruházati és divatcikk kereskedő vállalat.
A cég kedden előzetes adatként azt közölte, hogy a december végével záródott három hónapban a forgalma 4 százalékkal, 825 millió euróra emelkedett.
Szakértők kisebb, 805 millió eurós negyedéves forgalomra számítottak.
A cég európai értékesítése 8 százalékkal bővült, elsősorban annak hatására, hogy kétszámjegyű eladásnövekedést sikerült elérni Nagy-Britanniában és Franciaországban. Kínába szintén kétszámjegyű volt az eladásnövekedés a negyedévben, miközben Észak-Amerikában az eladások 7 százalékkal csökkentek.
A vállalat tavalyi utolsó három hónapjában 52 százalékkal növelte online eladásait, és ezzel már a kilencedik egymást követő negyedévben ért el kétszámjegyű bővülést ebben a szegmensben.
A cég működési eredménye (EBIT) 9 százalékkal, 122 millió euróra emelkedett, ami megfelelt a szakértői várakozásoknak.
A Hugo Boss március 5-én hoz nyilvánosságra további számokat a negyedévről, és ismerteti a múlt év egészére vonatkozó adatait.
A vállalat árfolyama a frankfurti tőzsdén 5,6 százalékos pluszba állt 11.30 óra körül.
.
Borítókép: Manökent fényképez a közönség tagja az Hugo Boss divatház kollekciójának bemutatóján Berlinben 2017. szeptember 2-án. (MTI/EPA/Felipe Trueba)