A használtcikk, mint termék a világhálón is hasít

Hírek Sz. H.
A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában.

A magyarok 77 százaléka nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64 százalékuk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet, a webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó cseh hátterű cég friss, reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített.

Ugyan elsősorban nem a környezetvédelem, hanem a spórolás miatt, de a magyarok többsége vesz használt terméket a világhálón.

A Shoptet adatai alapján Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac. A használt termék lehetőség a pénzmegtakarításra, ugyanakkor a pénzkeresésre is. „Ez a szegmens lehetőséget jelenthet a hazai vállalkozóknak is. Tovább halad a használtcikk piac a digitalizáció útján, hiszen egyre több kiskereskedő dönt úgy, hogy fizikai üzlet mellett webáruházat is létrehoz vagy eleve már csak a világhálón működik” – mondta Rédey Iván, a cég hazai vezetője.

A nők ruhákat, a férfiak kütyüket vesznek használtan online a leginkább

A kutatásban a motivációk mellett rákérdeztek arra is, hogy miket vásárolunk online használtan. A válaszok alapján leginkább divatcikkeket (47 százalék), számítástechnikai eszközöket (43 százalék), könyveket (39 százalék) és szórakoztató elektronikai eszközöket (34 százalék) keresünk a világhálón.

Borítókép: illusztráció, forrás: PuzzlePix/Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink