A fogyasztói károk megelőzése érdekében vizsgálatának lezárultáig ideiglenesen megtiltotta egy otthoni fogfehérítő rendszer népszerűsítését, valamint helyreigazítást rendelt el a terméket reklámozó influenszerek közösségi oldalain – írja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményében.
A nemzeti versenyhatóság tavaly év végén indított vizsgálatot a BrightWhite otthoni fogfehérítő termékcsalád forgalmazóival szemben, mert reklámgyakorlatuk vélhetően több szempontból is megtéveszti a fogyasztókat.
A termékeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltottként tartja nyilván,
mivel a termék dokumentációja hiányos, így nem zárható ki, hogy az európai ágazati normák által tiltott anyagot tartalmaz. A fogfehérítő ezért a versenyhatóság gyanúja szerint jogszerűen nem népszerűsíthető
– írja a GVH.
A Gazdasági Versenyhivatal az eljárás során azzal szembesült, hogy a termék reklámozása még hónapokkal a jogerős közegészségügyi hatósági eltiltást követően is igen aktív, így széles fogyasztói kört veszélyeztet. A hatóság ezért – ideiglenes intézkedésként – eljárásának befejezéséig a kereskedelmi gyakorlat megtiltása mellett döntött – írja a versenyhivatal.
A GVH ideiglenes intézkedése a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer népszerűsítésének befejezésére kötelezte a termékcsaládot forgalmazó cégeket, valamint a reklámok közzétevőit. A magyar versenyhatóság emellett – az érintett közvetítő ügynökségek kötelezésével – helyreigazító tájékoztatás közzétételét rendelte el azon influenszerek közösségi csatornáin, akik a forgalmazás megtiltását követően részt vettek a termék reklámozásában – áll a közleményben.
(Borítókép: Arturs Budkevics, PuzzlePix/Shutterstock)