A két cég már tavaly júliusban megállapodott a BMW Mini márkájának új elektromos, illetve a Great Wall néhány modelljének gyártásával foglalkozó közös vállalat létrehozásáról.
A Sanghajtól északra fekvő Csiangszu tartományban megépülő, közel 3 ezer főt foglalkoztató autógyár mintegy 650 millió eurós beruházás révén jön létre, gyártókapacitása évi 160 ezer autó lesz.
A gyár építése jövőre kezdődik és várhatóan 2022-ben fejeződik be.
A Great Wall Kína legnagyobb városi terepjáró (SUV) gyártója, tavaly több mint 1 millió járművet értékesített. A BMW évi valamivel több mint 2 millió autót ad el.
Kína a BMW vezető piaca, ahol jelentős számban értékesít Minit is.
Kína néhány év alatt a világ legnagyobb elektromosautó-piacává nőtte ki magát a vásárlóknak és a gyártóknak nyújtott különféle kedvezményekkel, támogatásokkal és ösztönzőkkel.
A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM várakozása szerint az idén mintegy 1,6 millió elektromos és hibrid autót (new energy vehicles, NEV) adnak el az ázsiai országban, 27 százalékkal többet a tavalyi 1,26 milliónál, ami 61,7 százalékkal múlta felül a 2017. évit.
Borítókép: MTI/AP/Damian Dovarganes