A megkérdezett vezetők elégedettek voltak a Garantiqa Krízis Garanciaprogrammal, 81 százalékuk szerint a Garantiqának nincs konkurenciája a piacon. A kedvező tapasztalatok után valamennyi partnerbank folytatni szeretné az együttműködést a garanciacéggel, 72 százalékuk a korábbiaknál is nagyobb mértékben támaszkodna a vállalat támogatására. Mindez annak fényében komoly elismerés, hogy az elmúlt hónapokban a Garantiqa kezeségvállalásával biztosított hitelállomány volumene a bankok kétharmadánál legalább 40 százalékkal nőtt, a válaszadók 21,4 százalékánál a garantált állomány bővülése meghaladta a 75 százalékot. A pandémia időszaka alatt a banki üzletkötők 97,5 százaléka vette igénybe a Garantiqa kezességvállalási konstrukcióit, a benyújtott kérelmek 90 százaléka meg is valósult. Ennek a teljesítménynek köszönhetően ma Magyarországon minden harmadik kkv-hitel mögött a társaság kezeségvállalása áll – mutatott rá Nagy Róbert.
A folyamat levezényléséhez szükség volt a Garantiqa teljes digitalizációs megújulására, amelyet az elmúlt 3 évben sikerrel teljesített a társaság. A vezérigazgató-helyettes szerint üzleti partnereik nagyra értékelték, hogy a Garantiqa munkatársai proaktívan, magas szakmaisággal gyors válaszokat adtak a kérelmek intézésénél, az elbírálás során. A rekordalacsony díj ellenében igénybe vehető garancia segítségével a bankok sokkal szélesebb körben tudtak finanszírozást nyújtani a pandémia miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak. A megkérdezettek közel harmada szerint a pandémiás időszakban a Garantiqa nélkül leállt volna a kkv finanszírozás Magyarországon. A program sikerét mutatja, hogy a bankok közel 70 százaléka szerint az ügyfelek már maguk érdeklődtek a garanciával biztosított hiteltermékek után a program második szakaszában. A Krízis Garanciaprogram ismertsége 90 százalékot meghaladó volt az ügyfelek körében – erre korábban egyetlen garanciatermék esetében sem volt példa. Nagy Róbert kiemelte: a Garantiqa a jövőben tovább növeli hatékonyságát az üzleti partnerek által fontosnak tartott fejlesztési igényeknek megfelelően. A társaság fontos célnak tekinti a dokumentációs elvárások mérséklését, a digitalizáció folytatását, a termékek és szabályzatok további egyszerűsítését.
Borítókép: Máthé Zoltán / MTI