Világszerte leállt a Facebook valamennyi szolgáltatása, a Messenger, az Instagram és a WhatsApp. A Mark Zuckerberg irányította vállalatnál egyes jelentések szerint a baj akkora volt, hogy
még a cég belépőkártyák sem működtek, és a távoli hibajavításra sem volt lehetőség.
Noha a külsős támadás nem zárható ki, az AP hírügynökségnek nyilatkozó szakértők szerint valószínűbb
a belsős emberi mulasztás.
A Rakuten Viber a következőképp nyilatkozott a Facebook leállásáról: „A Viber globális szinten általánosságban ötször több aktivitást mért a leállás időszakában, amely később a csúcsidőben elérte a tízszeres növekedést az üzenetküldő alkalmazás felhasználóinak körében.
Ezen felül 75 százalékkal nőtt az üzenetváltások száma, a hívások funkció használatában pedig kétszeres aktivitást tapasztaltunk.
A tegnapi estéhez hasonló, tömeges kimaradások azt mutatják, hogy a felhasználóknak fel kell készülniük a kritikus helyzetekre, és jobb, ha többféle kommunikációs alkalmazást is letöltenek készülékeikre. Mi a Vibernél szem előtt tartjuk a kapcsolattartás fontosságát, és csapatunk mindig arra törekszik, hogy szolgáltatásunk stabilan működjön a nagy leterheltségű időszakokban is” – mondta el Anna Znamenskaya, a Viber növekedésért felelős igazgatója.
A japán tőzsdén a Rakuten árfolyama a keddi nyitás óta 1,47 százalékkal emelkedett.
Óriásit bukott a Facebook részvénye,
miután a cég dupla pofont kapott: egy informátor kommentárjai miatt a hitelességét érte támadás.
(Borítókép: Aleksandra Sova, PuzzlePix/Shutterstock)