A szövetség közleménye rámutatott: köszönhetően a kormányzati, jegybanki és bankszövetségi kommunikációnak, az elmúlt hetekben az adategyeztetés központi témává vált. Annak érdekében, hogy teljes körű legyen az adategyeztetés, a bankszövetség és a tagbankok folytatják a figyelemfelhívó kommunikációt.
A már értesített, de az adategyeztetéssel elmaradt ügyfelek újbóli tájékoztatását a bankszektor figyelemmel kíséri, és mindent megtesz azért, hogy arra minél előbb sor kerüljön – jelezték.
A lakossági ügyfelek döntő többségét az elmúlt mintegy két évben számlanyitáskor vagy a későbbi banki ügyintézés során már azonosították, így nekik nincs tennivalójuk.
A szövetség ugyanakkor minden vállalati, és az egyeztetésre felszólított lakossági ügyfelet arra kér, hogy ne halogassák az adategyeztetést, a kötelezettségnek a meghosszabbított határidőtől függetlenül, mihamarabb tegyenek eleget.
Borítókép: z_wei, Getty Images