5 dolog, amit nem tudtál a BMW-ről

Hírek
A BMW magyarországi gyárépítése kapcsán gyűjtöttünk össze 5 érdekességet a világ egyik vezető autókonszernjéről.  

1, Az embléma

A közhiedelemmel ellentétben az embléma nem egy propellert ábrázol a kék égen. A logó a Rapp Motortól származik eredetileg. Ez a cég kulcsszerepet játszott abban, hogy létrejöhessen a BMW. Tőle származik a kerék. A színek ebben a kerékben pedig Bajorország nemzeti színei, a kék és a fehér.

 

2, BMW vs Mercedes

Régi rivalizálás ez, amely egészen az 1950-es évekig nyúlik vissza. Ekkor ugyanis a BMW a csőd szélén állt, és a Mercedes anyavállalata, a Daimler-Benz megpróbálta ezt kihasználni. A BMW azonban nem hagyta magát, és alkalmazottai segítségével vásárolta vissza részvényeit. Úgy, hogy még a gyártósoron dolgozó munkások is besegítettek. Így került a Quandt család birtokába a részvények legnagyobb része. Azóta is ők a többségi tulajdonosai az autókonszernnek.

 

3, 1972-ben gyártotta első elektromos autóját

Ugyan az 1972-es müncheni olimpián történt tragédia beárnyékolta a konstrukciót, mérnöki szemszögből mindenképp kiemelkedő teljesítmény, ahogy az akkori 1602-es BMW-t elektromos autóvá alakították. 12 akkumulátor segítségével sikerült elérniük a fejlesztőknek, hogy csupán 50 lóerővel legyen kisebb a teljesítménye, mint robbanómotoros társáé. Igaz, csupán 19 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel. Nem egy tömeggyártásra alkalmas verzióról beszélünk, de mindenképp fontos mérföldkő volt a cég történetében.

 

4, Forma-1 győzelem

A BMW mint az egyik legnevesebb autógyártó, folyamatosan képviselteti magát a motorsport világában. A legnívósabb autós versenyben is felért a csúcsra, még 1983-ban. Ekkor Nelson Piquet nyerte meg a bajnokságot, méghozzá a BMW M10-es négyütemű motorjával. Érdekessége ennek a motornak, hogy eredetileg utcai verdákba tervezték és 1962-ben kezdték el használni, akkor még 75 lóerővel. Igaz, amikor egy Forma-1-es kocsiba illesztették a robbanómotort, akkor már 1400 lóerőt tudtak belőle előcsalni.

 

5, Repülőgép – dizájn

A BMW nem felejtette el honnan indult. A cég ugyanis eredetileg repülőgépeket gyártott, később váltott az autóiparra. Ha viszont felszállunk a Singapore Air gépeire majdnem ugyanazt az érzetet kapjuk vissza, mintha egy BMW-be ülnénk be. Ennek igen egyszerű az oka. Az autókonszern a mai napig tervez és gyárt belső elemeket a repülőgépekhez.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink