Aki szeret jó üzletet kötni, az szereti maga megnézni, hogy milyen opciók közül tud válogatni. Íme 4 példa arra, amikor az internet segítségével jobb döntést tudunk hozni az életben.
Kell a VPN, de vajon melyik lesz jó?
A VPN szolgáltatók biztonságos internetezést ígérnek, és különféle kecsegtető ajánlatokkal próbálják meggyőzni a felhasználókat, hogy miért pont őket válasszák. Ha nem akarunk az egyes cégek gyakran becsapós és félrevezető marketing szövegeire hagyatkozni, érdemes csak megnézni, hogy a felhasználók szerint jelenleg melyik a legjobb VPN szolgáltató.
Az interneten számos perspektívából tudjuk így megnézni azt, hogy egyes usereknek miért ez vagy az a VPN szolgáltató vált be. Így nem a cégek reklámjaira kell hagyatkoznunk, hanem valós emberek példáit szemezgethetjük. Ha valami nem stimmel ezzel vagy azzal a VPN szolgáltatóval, az hamar megjelenik a kommentekben vagy a részletes véleményekben, amelyeket az emberek megosztanak egymással. Az internet segítségével így személyre szabott döntést tudunk hozni.
Hova utazzunk?
Ha van egy anyagi keretünk, amelyet csak és kizárólag egy családi kikapcsolódásra szeretnénk elkölteni, szeretnénk alaposan megnézni, hogy milyen lehetőségeink vannak.
Nyilván lesznek helyek, amelyeket preferálunk, s lesznek olyanok is, amelyekről hallani sem akarunk. Viszont az internet segítségével könnyedén el tudjuk dönteni, hogy például egy New York utazás vagy egy egzotikus Maldív-szigetek nyaralás lesz a számunkra kedvező választás.
Miért? Mert számos utazó készít írásos vagy videós beszámolókat egy-egy kirándulás során, ahol igyekeznek megmutatni a választott úticél pozitív és negatív oldalát. Van, aki egyedül vág neki, van, aki a barátaival, mások pedig a családjukkal mennek.
Az internet segítségével ingyen tudjuk szimulálni azt, hogy milyen lenne ha ezt vagy azt az úticélt választanánk egy-egy kirándulásra. Láthatjuk például, hogy milyen végigrepülni egy kisbabával egy 10 órás utat, megnézhetjük, hogy tényleg annyira fárasztó-e megmászni a londoni Szent Pál-katedrális 528 fokos lépcsőjét, bepillanthatunk egy New York-i bulizós éjszakába, s arra is választ kaphatunk, hogy milyen szolgáltatások vannak egy luxus hotelben.
Az internet nélkül régebben eléggé zsákbamacska volt az, hogy vajon jól lesz-e a nyaralás, vagy sikerült kifognunk egy olyan utazási irodát, amely nem igazán tudta jól megszervezni a programokat, a szállást vagy az étkezést.
Most viszont előre tudunk tanulni mások tapasztalataiból. Így ha megtetszik egy utazó beszámolója, akár olyan helyekre is ellátogathatunk, amelyeknek nem is tudtunk eddig a létezéséről. Jó dolog az internet, hiszen így mindig szélesíteni tudjuk a perspektívánkat, s folyamatosan új dolgokat tudunk tanulni a világról.
Könnyebb lett költöztető céget választani
Míg régebben újsághirdetések, tévés vagy rádiós reklámok, illetve az ismerőseink ajánlásai alapján tudunk csak költöztető céget választani, addig ma csak annyit kell tennünk, hogy beírjuk a keresőbe például, hogy költöztetés Budapest, s máris látjuk a különféle cégek és brigádok ajánlatait.
Választhatunk a költöztető cég földrajzi helye alapján, a költöztetés árak alapján, de azt is megnézhetjük, hogy milyen extra szolgáltatásokat építenek be az egyes cégek a portfóliójukba.
Az interneten lévő hozzászólások és a közösségi média oldalakon lévő költöztetéssel kapcsolatos csoportoknak köszönhetően hamar meg tudjuk találni azt a céget, amellyel maximálisan elégedettek voltak eddig az ügyfelek, illetve azt is látjuk, ha valamelyik brigád trehány módon végezte a költöztetést.
Ügynökök kíméljenek…
Hányszor látni a különféle apróhirdetésekben, hogy az ügynökök lehetőleg hagyják békén a feladót. Ez amiatt alakult ki, hogy régen számos ügynökség próbálta meg aljas eszközökkel rávenni az embereket, hogy erre vagy arra a szolgáltatásra költsék a pénzüket – gyakran feleslegesen.
Szerencsére manapság, ha például egy webáruháznak keresőoptimalizálásra van szüksége, már könnyen megnézheti azt, hogy az adott ügynökség milyen referenciákkal rendelkezik. Innen megtudja azt is, hogy az adott ipari szektorban van-e egyáltalán tapasztalata az ügynökségnek.
Így például el lehet olvasni a Google cégprofilban lévő pozitív és negatív hozzászólásokat és véleményeket, amelyeket nem tudnak kitörölni az ügynökségek, mint ahogyan ezt meg tudják tenni a saját weboldalukon vagy a céges közösségi média profilok alatt. Nagy különbség!
Kép forrása: elements.envato.com