Az azonnali fizetési rendszer országos bevezetése óta eltelt közel egy hónap alatt a Takarékinfo Zrt. által egyszerre három nagybank részére kiépített rendszereken több mint 3,5 millió tranzakció történt, ami az összes magyarországi AFR-utalás 31 százalékát teszi ki – áll a Takarékinfo Zrt. közleményében.
Az átutalások 99,57 százaléka sikeresen futott, a nem teljesült tranzakcióknak szinte kivétel nélkül külső okai voltak. A Takarékinfo Zrt. által kiszolgált Takarékbanknál, az MKB Banknál és a Budapest Banknál kifogástalanul működik az azonnali fizetési rendszer, a társaság szakemberei az elkövetkező időszakban a tranzakciószám és az átutalt összegek nagyságában mégis visszaesésre számítanak a koronavírus-járvány miatt.
A hazai piacon egyedüliként, a Takarékinfo Zrt. egyszerre három, a hazai TOP 10-be tartozó nagybank, a Takarékbank, az MKB és a Budapest Bank részére végezte el sikeresen az azonnali fizetési rendszerre való átállást és látja el azóta is az új rendszer folyamatos működtetésének és fejlesztésének informatikai feladatait.
Az AFR bevezetése óta eltelt közel egy hónap alatt – március 2. és március 31. között – a bankinformatikai szolgáltató cég által kiépített rendszereken
összesen 3,53 millió AFR-átutalás futott át, közel 1,96 millió küldés és 1,57 millió fogadás.
Az átutalások 99,57 százaléka volt sikeres a három bank átlagában, a sikertelen utalások többségükben külső okokra (pl. érvénytelen vagy hiányzó fogadó számlaszám, lezárt számlaszám, fedezet nélküli utalás) volt visszavezethető.
Az ügyfelek átlagosan 175 ezer forintot küldtek és 128 ezer forintot fogadtak az új rendszeren.
A rendszer karbantartása, zökkenőmentes működésének biztosítása mellett a Takarékinfo Zrt. szakemberei folyamatosan dolgoznak az AFR továbbfejlesztésén, új, korszerű szolgáltatások bevezetésén.
A társaság véleménye szerint szolgáltatásaival mindhárom pénzintézet jól járt, mivel a feladat kiszervezésével az átállást sikerült fajlagosan kisebb költséggel lebonyolítaniuk. A hazai gyakorlattal szemben ugyanis, ahol a banki működés informatikai kiszolgálását rendszerint „házon belül” oldják meg, a Takarékinfo Zrt. önálló gazdasági társaságként, piaci alapon nyújt szolgáltatásokat ügyfeleinek.
Ezek közt a Takarék Csoporton és a másik két nagybankon kívül megtalálható több más pénzintézet is, például a Gránit Bank, a MagNet Bank és a Polgári Bank.
A társaság végzi emellett az elmúlt évtizedek legnagyobb bankpiaci átalakulásának, a takarékszövetkezeti szektor egyesülésének, a Takarékbank létrehozásának teljes körű informatikai támogatását is.
Ennek során 5 év leforgása alatt közel 120, egymástól teljesen eltérő informatikai rendszerekkel működő takarékszövetkezet egyesülését kellett informatikai oldalról biztosítani, továbbá országosan ki kell építeni az egyesült Takarékbank új, egységes, korszerű informatikai platformját.
„Az AFR-re való átállás mérföldkő a hazai bankolásban, ami megnyitja a kapukat a legkorszerűbb digitális pénzügyi innovációk, például az azonnali fizetést lehetővé tevő mobil appok, a fizetési kérelem, a QR kódos fizetés vagy a kasszaintegráció előtt. Amint a felhasználók számára is hozzáférhető új alkalmazások elkészülnek, az AFR jelentősen növeli majd az ügyfélélményt és a szolgáltatás a felhasználók életébe is valódi, érezhető változást hoz”, mondta Kozma Zoltán a Takarékinfo Zrt. vezérigazgatója.
.
Borítókép: VectorYod, PuzzlePix/Shutterstock