185 millió forintos befektetést kapott ez az innovatív magyar élelmiszercég

Hírek Halaska Gábor
Újabb körös befektetéssel, ezúttal 185 millió forinttal száll be a prémium minőségű libamájról ismert RoyalPaté-ba az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures. Az egyedülálló gyártástechnológiával rendelkező vállalat új gyártósorokat, valamint kapacitásbővítést és létszámnövelést tervez megvalósítani a tőkebefektetésből. A mostani összeggel együtt így már összesen 250 millió forintot tesz majd ki a Hiventures RoyalPaté-befektetése.

A RoyalPaté Kft. 2019-ben kezdte meg működését egy nem egészen 500 fős borsod-abaúj-zemplén megyei településen: itt állítják elő prémium minőségű libamáj termékeiket egyedülálló gyártástechnológiájukkal, melynek köszönhetően két évig is eltarthatóak szobahőmérsékleten a termékek. Az inkubációs finanszírozást követő magvető tőkebefektetés nem véletlen a társaságba és ezzel együtt az élelmiszeripar ezen szegmensébe: Magyarország ugyanis libamáj nagyhatalom.

Világszinten évente közel 26 ezer tonna hízott liba- és kacsamájat értékesítenek, ami hozzávetőleg 1500 milliárd forintos forgalmat jelent. Magyarország libamáj exportja átlagosan évi 1300 tonna (1994-2019). Iparágon kívül talán kevésbé ismert tény, hogy Magyarország adja a világ éves hízott libamáj termelésének 60-70 százalékát.

„Hatalmas piaca van a libamájnak, a hagyományosan nagy felvevőországok, mint Japán, Kína mellett Nyugat-Európa is erős pillérei a szegmensnek, ráadásul ezekben az országokban a kiemelt minőség iránti igény is fokozottabban jelentkezik. A RoyalPaté ebben nagyon erős. Saját fejlesztésű technológiával léptünk a piacra, mellyel termékeink világszinten egyedülállóak. – mondta Falucskai Attila, a cég alapító-ügyvezető igazgatója.

A Hiventures 65 millió forintnyi inkubációs befektetése segítette többek között a RoyalPaté innovatív technológiájának további fejlesztését, a most aláírt, 185 millió forintról szóló következő etap pedig a hazai piacon való megerősödést, a nyugat-európai és ázsiai piacokon való megjelenést és a kutatás-fejlesztési programjaikat is támogatja majd.
Falucskai Attila hozzátette: „A Hiventurestől ebben a körben összesen érkező 185 millió forintos tőkebefektetés nagysága piacszerzési törekvéseink mellett arra is lehetőséget teremtenek, hogy új gyártósorokat szerezzünk be, termelőkapacitásainkat megháromszorozzuk és munkatársaink létszámát a jövőben közel megduplázzuk.”
Terveikhez Bárány Tamás személyében olyan stratégát sikerült megnyerniük, aki a magyar élelmiszeripar elismert szakembere: 20 évig töltött be vezető pozíciókat a Kotányi csoportnál, valamint közel 5 évig a Mogyi Kft. üzletfejlesztési igazgatója volt.

A KSH adatai szerint 2020-ban országosan a GDP 1,61 százalékát fordították a vállalatok K+F-re, a négy éve működő RoyalPaté a kezdetektől innovatív szemlélettel működik, így nem meglepő, ha törekednek arra, hogy jövőbeli működésük során saját K+F tevékenységük is erősödjön.

Az élelmiszeripar egyre több és egyre sokrétűbb környezeti-társadalmi kihívással szembesül, nem véletlenül kapcsolódik össze szorosan a RoyalPaténál a működésük a kutatás-fejlesztési programjaikkal. Egyedi gyártástechnológiájuknak köszönhetően szobahőmérsékleten tárolva 2 évig maradnak frissek a termékeik, az általuk kifejlesztett speciális hőkezelési eljárás gondoskodik arról is, hogy ezek abszolút sterilek legyenek a teljes gyártási folyamat alatt, ráadásul adalék, állagjavító és tartósítószer hozzáadása nélkül készülnek, glutén- és laktózérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
A tavalyi évben olyan újabb innovációval rukkoltak elő, mellyel a jelenlegi klímavédelmi törekvéseket, mint például a hűtésmentesség, tudják támogatni és előmozdítani: kifejlesztettek egy olyan új eljárást, mely lehetővé teszi, hogy vákuum zacskóba helyezett élelmiszerek (hús, máj) szintén a fenti tulajdonságoknak megfelelően hűtés nélkül eltarthatóak legyenek 2 évig.

Falucskai Mónika, alapító-CTO [technológiai vezető] a fentiekhez hozzátette: „A Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszer-tudományi és Környezetgazdálkodási Karával is szorosan együttműködünk. Itt egy másik, szektorunkat érintő környezeti-társadalmi kihívásra szeretnénk választ adni: teljes mértékben átállni a jóléti libatartásból származó libamájra úgy, hogy az előállítás volumene érdemben ne csökkenjen. Véleményünk szerint reagálni kell erre az igényre: szeretnénk, ha a jóléti állattartás támogatása az elkövetkezendő évek gyártás-előállítási stratégiánknak lényegi eleme legyen, ráadásul úgy látjuk, hogy országimázs oldalról is felbecsülhetetlen értéke lesz ennek az innovációnak.”

A jól átgondolt növekedési terveknek, piacszerzési törekvéseknek és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures több körös tőkebefektetéseinek köszönhetően izgalmas évek előtt áll a RoyalPaté.

További híreink