Nem tett teljes körűen eleget az utasokkal szembeni tájékoztatási kötelezettségének a Ryanair a tavaly júliusi 27-i Amman–Budapest járatán, amely Budapest helyett Pozsonyban szállt le, ezért Budapest Főváros Kormányhivatala 150 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaságra – közölte a kormányhivatal pénteken.
Felidézték: a kormányhivatal még tavaly kezdeményezett eljárást a Ryanair 2019. július 27-ei Amman–Budapest járatával kapcsolatban, amely a rossz időjárási körülmények miatt nem Budapesten, hanem Pozsonyban szállt le.
A vizsgálat során kiderült,
a légitársaság nem nyújtott naprakész tájékoztatást az utasoknak arról, hogy a jogaik érvényesítése érdekében mely hatósághoz fordulhatnak, illetve nem tájékoztatta arról sem őket, hogy milyen alternatív közlekedési lehetőségeket tudnak választani annak érdekében, hogy az eredeti célállomásukat elérjék
– közölte a kormányhivatal.
Hozzátették: Budapest Főváros Kormányhivatala minden esetben szigorúan fellép az utasok védelme érdekében, és elvárja a légitársaságoktól, hogy eleget tegyenek utasaikkal szembeni kötelezettségeiknek.