Thomas Otter

Cappuccino
A felhőmegoldások elterjedése a HR-szoftverek területén is szükségszerű. Céljuk a sikeresség erősítése mellett a munkavállalói élmény javítása – mondja a SuccessFactors elnökhelyettese.

– Az SAP világelső a vállalati szoftverek terén, mely alkalmazások a globális tranzakciós kereskedelem háromnegyedét érintik. Mit tart a Londonban megrendezett idei SuccessConnect konferencia legfőbb mondanivalójának?

– Ez az SAP HR-es megarendezvénye. A konferencia névadója a SuccessFactors, mely 2011 óta SAP-termék, ekkor vásárolta meg a cég a felhőmegoldásokon alapuló humánerőforrás-rendszereket kínáló vállalatot. Mobilmegoldásaink például az Apple-lel fennálló együttműködésnek köszönhetők, és stratégiai fontosságúak. Ma egyszerűen nem lehet megkerülni a mobilalkalmazhatóság kérdését a HR-ben, amely világszerte a digitális átalakulás egyik fő inicializálója a vállalatoknál. Szükségszerű, hogy elsőként a multinacionális cégeknél vezetik be ezeket, majd a kisebb társaságoknál is. A konferencia legfőbb üzenete, hogy a humánerőforrás a legfontosabb stratégiai területté alakult, hiszen minden a munkavállalókon múlik. Ezzel függ össze, hogy a fogyasztók mellett a dolgozóknak is élményt kell adni, de legalábbis a HR-folyamatokhoz köthető alkalmazások használatát a lehető legkényelmesebbé szükséges tennünk a számukra.

– Az SAP eddigi, on-premise (helyi telepítésű) rendszert használó ügyfelei mennyire nyitottak a felhőmegoldásokra? Említene néhány példát, hogy mely cégek tértek már át? A korábbi SuccessFactors-ügyfelekkel együtt összesen mekkora felhasználói létszámmal dolgoznak?

– Az SAP SuccessFactors-ügyfelek száma most több mint 6000, ezzel meghaladjuk a 45 millió felhasználót. Így a termék a világ legnagyobb felhőalapú humántőke-menedzsmentes (human capital management – HCM) megoldása mind árbevétel, mind profit és piacrész tekintetében. Azt látjuk, hogy egyre inkább áttérnek a cégek, és a digitális transzformáció más aspektusai is terítékre kerülnek ilyenkor. A konferencián olyan ügyfelek sikertörténeteit és a bevezetés folyamatát bemutató előadásait hallhatták a résztvevők, mint a Nestlé, a Jaguar Land Rover, a REWE Group, ahol még mindig be kellett integrálni egy-egy offline szálat a rendszerbe, vagy a Lufthansa.

– Más nagyvállalatokkal fennálló kölcsönös együttműködéseket említett előadásában, és én úgy tudom, hogy az SAP jelentős partnerségre építi a munkáját. Beszélne erről egy kicsit?

– Igen, a közös innováció hatja át a munkánkat. Számtalan vállalattal dolgozunk együtt, hogy a legjobb megoldásokat tudjuk adni. Talán ismert a cég működése: a szoftvereinket partnercégeken keresztül is értékesítjük, sőt, manapság már a fordított viszony is előfordul. Egy-egy termékünket úgy adjuk el, hogy azt valamely partnercégünk fejlesztette ki a technológiánkat felhasználva, mi pedig beemeltük ezt az általános portfólióba. A jövőben ezeket a kapcsolatokat fenntartani és javítani tervezzük.

– Visszatérve az innovációkra: a legújabb HR-alkalmazások között megjelenik a virtuális segítő – a chatbot –, amely a mesterséges intelligenciára és a Big Data-eszközökre épül. Beszélne arról bővebben, hol alkalmazhatók ezek már jól?

– A prezentációban azt mutattuk be – és ez az év során biztosan még inkább elterjed Magyarországon is –, hogyan kér szabadságot a mobiljáról egyszerűen és átláthatóan egy munkatárs, valamint azt is, hogy a menedzser milyen alrendszerekhez fér hozzá a mobiljáról, amelyekben ellenőrzi: elengedheti-e a kollégát. Az is könnyen kivitelezhető – és sok ügyfelünk már használja egy profil segítségével –, hogy az egyéni karriert szintén ilyen interaktívan tervezi meg a munkavállaló, a rendszer pedig a céljaihoz vezető úton például tréningek elvégzését ajánlja fel. Sokkal fontosabb azonban az, hogy a struktúra által elérhető háttéradatbázisokat a kellő pillanatban tudja előhívni, és hogy bárhonnan, bármikor a valós idejű képet kapjuk. Az új megoldásokban, mint a mesterséges intelligencia egyik ágát képező gépi tanulás funkcióban, rengeteg lehetőség van.

– Magyarországon mennyire elterjedtek ezek az új szemléletű megoldások? Milyen piacnak látja az országot?

– A nemzetközi vállalatokon keresztül is szép számmal vannak már itteni felhasználók, ezenfelül például most írtunk alá megállapodást az MVM-mel és a Főgázzal a felhőalapú megoldások bevezetéséről a HR-területeken. Magyarországnak ezenfelül kiemelt jelentősége van az SAP SuccessFactors világában: az országra nem elsősorban mint üzleti célcsoportra tekintek, hanem egy kiemelkedő hubként, mely otthona a globális jelentőségű felhőoperációs központunknak.

– Ma, a változó környezetben nehéz jósolni, de mit gondol, öt év múlva milyen technológiai megoldásokat terveznek bejelenteni?

– A fejlődés egyik dimenziója az a tapasztalás lesz, hogy mindent egyre könnyebb majd használni, a mobileszközök tovább fejlődnek; még több mobilos, hangalapú alkalmazásra számítok. A másik dimenzióban pedig több és könnyebben kezelhető felületet képzelek el, nagy felbontású érintőképernyőket, nagyobbakat, mint ez a fal. Lehetnek például üvegből, amelyek a meglévő infrastruktúrát alakítják majd át egyfajta érintésalapú megoldásként, amelyek az egész életünket átszövik. Mint ahogy a projektorok vagy a konferenciabeszélgetésekre alkalmas hangalapú készülékek, úgy terjedhetnek el – ahogy egyre könnyebben elérhetővé válnak és mind olcsóbbak lesznek – az érintésalapú képernyők a tárgyalóhelyiségekben is.

NÉVJEGY

Az SAP SuccessFactors termékmenedzsmentjének elnökhelyettese.

Diplomáját a johannesburgi Witwatersrandi Egyetemen szerezte, termékadat-kezelésből és humánerőforrás-menedzsmentből.

A glasgow-i Strathclyde Egyetemen IT-jogot tanult, amely területen most a Karlsruhe Institute of Technologyban a PhD-tanulmányait is végzi.

Németországban él, nős, három gyermeke van.

KEDVENCEK

Könyv » John le Carré: A kém, aki bejött a hidegről
Zene » David Bowie, Elbow
Film » Mi ketten (Withnail and I)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink