Kovács György

Cappuccino
„Egyre több borászat kezd pezsgőt készíteni, de a versenynek örülünk, mert az jót tesz az ágazatnak. A célunk közös: ne csak ünnepek alkalmával fogyasszák a terméket” – mondja a piacvezető magyar pezsgőmárkát előállító cég, a Törley Pezsgőpincészet vezérigazgatója.

– Mennyire iszik pezsgőt a magyar? 

– Az éves fogyasztás sörből 70, borból 25-30, pezsgőből 1,5 liter fejenként, utóbbi két palacknak felel meg. A célunk, hogy kimozdítsuk a fogyasztást alkalmi jellegéből. Van is tendencia arra, hogy ez sikerül. A gasztrokultúrához ma már ugyanúgy hozzátartozik a pezsgő, mint a bor.

 – Nő a pezsgőfogyasztás? 

– Igen. A vásárlók egy része már tudatosan választ terméket, nem feltétlen ragaszkodva a megszokott, jól bevált fajtákhoz. Ennek tudható be, hogy láthatóan emelkedik a száraz és a palackos erjesztésű pezsgőket vevők aránya.

– Mekkora a verseny ebben a szegmensben? Számos új magyar pezsgő került a piacra, és a külföldiek is itt vannak. 

– Nagy a verseny, de ez ösztönző, főleg, ha minőségi konkurensek a résztvevők. Inspiráló, ha a különböző minőségi megmérettetéseken kiváló gyártókkal találkozunk. Mi kifejezetten örülünk annak, hogy itthon jó nevű borászatok mind többen kezdenek pezsgőt készíteni. A külföldről származó árukra kacsingatók jelentős része pedig a kóstolás után visszatér a hazaira.

– A Törley miként pozicionálja magát ebben a versenyben? 

– 135 éves múlttal más hazai pezsgőpincészet nem büszkélkedhet. Ez az időintervallum azonban felelősséggel is jár. A Törley termékválasztékában négyféle eljárással készült pezsgőt lehet találni, gyakorlatilag minden szegmensben tudunk terméket kínálni. Innovátorok vagyunk több tekintetben is. Úttörők voltunk például az alkoholmentes áru terén. A csomagolástechnikában szintén igyekszünk újításokat bevezetni, így a festett és sleevelt palack használata is mára már mindennapossá vált a Törleynél.

– Sikerült-e javítani a márka megítélésén, újrapozicionálása zajlik-e, vagy elégedettek voltak a korábbi és a mostani megítéléssel?

– A Törley márka erős. Az ismertség területén már nemigen tudunk előrébb lépni, azonban folyamatosan szükséges az, hogy a fogyasztók igényeire, elvárásaira, a változásokra reagáljunk. Ez nem feltétlenül jelent konkrét újrapozicionálást, de például jelenthet márkán belüli szegmentálódást. A Törley egy megbízható márka, a visszajelzések alapján ezt bizonyítottnak érezzük, de mindig dolgozni kell azon, hogy jó megítélésünket fenntartsuk.

– Nagyon sok reklám megy most a Törleyvel. Ez csupán az ünnepeknek szól, vagy komolyabb stratégia van mögötte?

– A cégen belül a márkák kommunikációja mögött komoly stratégia húzódik. Egész évben kommunikáljuk a termékeinket, 12 hónapos reklámtámogatást kapnak. Természetesen a stratégia részét képezi, hogy mikor milyen felületen vannak jelen a hirdetéseink. Szezonon kívül leginkább a közösségi és a digitális médiában vagyunk jelen. Az év végén pedig lényegében kötelező, hogy erősítsük a jelenlétünket.

– Egy ital megítélését mennyire befolyásolják a ráköltött marketingpénzek? 

– Jó bornak is kell a cégér. Számít a marketingtevékenységre fordított pénz, igaz, egy kedvelt, megbízható márkára, termékre betervezett marketingbüdzsé komoly megtérüléssel járhat együtt. 

– Mennyi fogy az áruikból, a piac hány százalékát fedik le? 

– Összességében a belföldi és az exportbevételeket is beleszámítva több mint 20 millió palacknyi pezsgő kerül ki a cégünktől a fogyasztókhoz. A Törley-csoport termékköre hosszú ideje vezető a magyar piacon, időszaktól függően akár több mint 70 százalékos részaránnyal.

– Van-e reális esély arra, hogy külföldön egy magyar pezsgőmárka igazán ismert legyen? 

– Már most is sikeresek a márkáink külföldön, így a Hungaria termékcsalád Grande Cuvée pezsgője Kanadában, Quebecben a toplista elején található. A Törley pezsgőket számos skandináv és balti államban fogyasztják előszeretettel. És azon sem lepődünk meg, amikor a régi kollégánk, aki most Vietnamban dolgozik, olyan fotót küld az élelmiszerbolt polcáról, amelyen több árunk is megtalálható.

– Milyen rövid és hosszú távú célokat fogalmaztak meg?

– Rövid távon sikeres 2017-es szezont szeretnénk, hiszen számunkra ilyenkor szinte az utolsó napig van miért izgulnunk. Hosszú távon pedig a márkáink további erősítése a cél. Mindenképpen szeretnénk arra összpontosítani, hogy a fogyasztók a pezsgőre ne csak mint ünnepi, főleg ne csak mint szilveszteri italra tekintsenek, hanem a mindennapjaikba is beiktassák.

NÉVJEGY

Ötvenéves, nős, négy gyermek édesapja. Gépészmérnökként végzett a Temesvári Műszaki Egyetemen

KEDVENCEK

Film » Gladiátor

Zene » rock és blues

Könyv » történelmi témájú könyvek

Hobbi » színház, mozi, család

Ezek is érdekelhetnek

További híreink