Külföldön is jól csengő brandet épít a Hotel & More

Hírek Érsek M. Zoltán
Ahogy más ágazatokban már vannak regionálisan is sikeres magyar cégek, az évtizedek során felhalmozott szakmai tudásra alapozva, a szállodaüzemeltetés terén is természetes növekedési lehetőségeket nyújt a Kárpát-medence és a közép-európai régió – állítja Klemm Balázs a Hotel & More szállodaüzemeltető cégcsoport tulajdonos vezérigazgatója.

Klemm Balázs úgy látja, hogy a hazai szállodaipar már túljutott az energiaár növekedés okozta sokkon. Ezt igazolja az a tény is, hogy a cégcsoport által üzemeltetett szállodákban a 2022 szeptember és 2023 január közötti időszak eredményei felülmúlták a várakozásokat. Általánosságban elmondható, hogy az elmúlt hónapok során a szállodák kialakították a maguk stratégiáját az energiafelhasználás csökkentésére és megtették az energiahatékony megoldásokhoz kötődő beruházások irányába tett első lépéseket. Így a belföldön már 22 hotelt üzemeltető Hotel & More Group is az egyes egységeik energetikai állapotát felmérve, olyan, az adott szállodák adottságainak megfelelő energiahatékonysági tervet dolgozott ki, amit a következő években az adott épület tulajdonosaival együttműködésben, fokozatosan igyekeznek megvalósítani.

„Hosszútávon ezek a lépések is hozzájárulnak a szállodák gazdaságosabb üzemeléséhez és a hazai turisztikai ágazat nemzetközi versenyképességének erősödéséhez. Már csak azért is, mert az elmúlt években határozottan emelkedett azon vendégek száma, akik választásuk során az adott szálloda fenntarthatóság iránti elkötelezettségét is figyelembe veszik” – elemez a szakember.

Klemm Balázs/Fotó: Figyelő

Az Erdély mellett szlovéniai, horvátországi szállodákat is üzemeltető Hotel & More cégcsoport tulajdonos vezérigazgatója úgy látja, hogy a környező országok szállodaipara a magyarországihoz rendkívül hasonló kihívásokkal küzd. A működés szempontjából legnagyobb veszélyt ott is az erősen megnövekedett energiaárak jelentik, miközben a szakemberhiány is jelentős gondot okoz.

A külföldi terjeszkedés kapcsán Klemm Balázs kifejtette: a tények azt mutatják, hogy a magyarországi szállodaüzemeltetés során szerzett több évtizedes tapasztalatuk a környező országokban is eredményesen hasznosítható. Ez azért is lehetséges, mert az a tapasztalt csapat, amely az üzemeltetési szempontból mindig átvilágítja a cégcsoporthoz kerülő szállodákat, már hosszú évek óta dolgozik együtt. Az általuk kidolgozott stratégiai tervet pedig a helyi piac sajátosságaihoz igazítva, már az adott hotel meglévő csapatával együttműködve valósítják meg. A folyamatos fejlődést és terjeszkedést támogatja az is, hogy kialakítottak egy képzési- és tréning központot Hotel & More Akadémia néven, ahol az újonnan csatlakozó és a már meglévő alkalmazottak tudását is folyamatosan fejlesztik.

„Célunk, hogy a Hotel & More elsősorban a régiónkban, de hosszabb távon Ausztria mellett Szlovákiában, Dél-Németországban is elismert szállodai brand legyen, egy olyan motivált és lojális munkatársi gárdával, amelynek hosszútávon is biztos karrierlehetőséget kínálunk a cégcsoport hazai és külföldi szállodáinál. Meggyőződésem, hogy ha terveink megvalósulnak, a magyar munkavállalók által a Hotel & More-hoz tartozó nyugat európai szállodáknál tett tanulmányutak és a munkavállalás során szerzett tudás, később itthon hasznosulva az egész magyar szállodaipar tudásbázisát is tovább gazdagítja majd” – fejti ki Klemm Balázs. Aki szerint egy regionális szereplővé váló magyar szállodaüzemeltető minimulti sikere is nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a Covid miatti kényszerű leállás miatt sokak szemében varázsát vesztett szállodai szakma ismét visszanyerje vonzerejét.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink