A lakosság negyede a nyugdíjcélú megtakarítását online intézné

Hírek Tóth Balázs
Egyre népszerűbbek az online ügyintézési formák, a lakosság mintegy negyede a nyugdíjcélú megtakarítását is online platformon kezdené meg – derült ki az OTP Nyugdíjpénztár 2022-es Pulzus kutatásának eredményeiből. A személyes ügyintézés egyre inkább veszít népszerűségéből, ma már csak a magyar lakosság 10 százaléka kötne nyugdíjpénztári szerződést személyesen, bankfiókon keresztül. A kutatás arra is rávilágított, hogy az ügyfelek többsége egyre inkább az online ügyintézési formákat preferálja.

A lakosság 24 százaléka legszívesebben már mindent online intézne – a tájékozódástól kezdve, a belépő nyilatkozat kitöltéséig. Az OTP Nyugdíjpénztár hamar felismerte az ügyfelek, és közülük is a fiatalok egyre növekvő online ügyintézési igényeit, ezért megteremtette az online belépés lehetőségét. „Nagyon fontosnak tartjuk, hogy kövessük, mire van a már meglévő és potenciális tagoknak szükségük, és ennek megfelelően naprakészen alakítsuk a szolgáltatásainkat, felületeinket” – mondta Nagy Csaba, az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „azzal, hogy lehetővé tesszük a belépési nyilatkozat online kitöltését, még többeknek adjuk meg a lehetőséget arra, hogy belevágjanak a nyugdíjcélú megtakarításokba, hiszen ezzel gyorsan és egyszerűen érhetik el az időskori anyagi biztonságot. Elegendő egy laptop – meg persze internet-hozzáférés – és már néhány kattintással, akár a kanapén ülve is kitölthető a nyilatkozat. Természetesen nemcsak a Nyugdíjpénztár belépési nyilatkozatának kitöltése miatt éri meg az OTP Portálok oldalára regisztrálni. Ez a későbbiekben is hasznos felület lehet: itt megtekinthető az egyéni számlaegyenleg, a forgalom, a személyes adatok, a kihasználható adó-visszatérítés összege, az elektronikus levelek.

A megkérdezettek negyede a hagyományos helyett inkább minden nyugdíjjal kapcsolatos ügyet online intézne
Fotó: Mohai Balázs / MTI

Borítókép: Kallus György (Világgazdaság)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink