Még jobb lesz a mobilpostai szolgáltatás

HírekL.R.

Bevásárolt a Magyar Posta, így javítva a mobilpostai szolgáltatását.

 

Speciálisan, a mozgó postai igényeknek megfelelően átalakított gépjárművet vásárolt a Magyar Posta Zrt. A vállalat összességében 160 darab Opel Combo-val frissítette a mobilpostai szolgáltatáshoz használt járműparkját.

Közel ezer érintett település

Magyarországon a mobilpostai szolgáltatás közel ezer település lakót éri el, gyakorlatilag az összes "hagyományos" posti szolgáltalást kínálva: postai küldemények, csekkek, csomagok, ajánlott küldemények kézbesítése és feladása, pénzfeladás, nyugdíjak és pénzküldemények kézbesítése, pénzfelvétel kártyáról. A Magyar Posta - mint azt Majláth Zsolt, a Magyar Posta Zrt. operációs vezérigazgató-helyettes elmondta - jellemzően a hatszáz főnél kisebb lélekszámú településeken ad lehetőséges "mobil" formában a postai szolgáltatások igénybevételére.

Az olyan nagy flottákat vásárló cégek, mint a Posta kiszolgálásának tapasztalataira építve az Opel folyamatosan fejleszteni tudja a céges vásárlóknak nyújtott szolgáltatásait. A hazai autópiacon egyre inkább a személyre és az ellátandó szolgáltatásra szabott megoldásokat igénylik a céges vevők – állítja Jancsó Gyula, a mobilpostai járműveket szállító Opel Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója és b2b projektmenedzsere, aki szerint a kisebb vállalkozások már ugyanazt a szolgáltatást kaphatják, mint a nagy, akár több száz járművet használó vállalatok.

Hogyan alakulnak a költségek?

Már nem csak az számít, hogy mennyibe kerül a jármű, a vállalkozások a vásárlás előtt megvizsgálják az üzemeltetés költségeit, és az azzal járó feladatok ellátásának módját is. A vevők egyre inkább azt nézik, hogy mennyi az autó TCO (total cost of ownership) értéke, azaz összesen mennyibe fog kerülni nekik a járműhasználat. Ebbe a biztosítás, pénzügyi finanszírozás, szerviz- és alkatrészárak ugyanúgy beletartoznak, mint az, hogy a használat végén mennyiért tudják majd eladni a járművet. Emellett a vállalkozások azt igénylik, hogy ne kelljen az autóik ügyes-bajos dolgaival vesződniük – mondja Jancsó Gyula, aki szerint ezért állt elő tavaly az Opel az Opel Business Class Service szolgáltatással, amely révén az ebben résztvevő autókereskedő partnerek egy év alatt 20 százalékkal tudták növelni a kkv-eladásaikat.

A korszerű, új mobilpostás autók jellemzően a dél-dunántúli és az észak- és kelet-magyarországi területeken kezdik meg szolgálatukat. Persze a hatékony szolgáltatásnyújtáshoz speciáálisan - a biztonságra is ügyelve - átalakított  gépjárművekre van szükség. Eszerint ezek az autók speciális áramellátással, széffel, GPS-nyomkövetővel és polcrendszerrel bírnak.