300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Gazdaság | Állatorvosi ló - Neten rendeljük az egészséget


Állatorvosi ló - Neten rendeljük az egészséget

Figyelő Online - Cseke Hajnalka
2014.02.10  08:31   
mail
nyomtatás
Az infokommunikációs robbanás elérte az egészségügyet is, ha betegek leszünk, rögtön az interneten tájékozódunk, amire már a marketingesek is reagáltak: egyre több egészségügyi információ, hirdetés árasztja el a világhálót. A magyarok vásárlási szokását azonban még mindig a televíziós reklámok befolyásolják a leginkább.
Magyarországon a férfiasságot növelő szerek forgalmának közel 90 százaléka illegális csatornákon zajlik vagy nem bevizsgált, sok esetben semmilyen hatásos hatóanyagot, összetevőt nem tartalmazó termék eladásából származik. Holott a potencianövelő szereket orvosi rendelvényre szabadna csak szedni, tehát, akinek szüksége van rá, annak a patikában kellene megvásárolnia. Ehhez képest a vásárlók túlnyomó többsége egy kis netes böngészés után kattint a vásárlás gombra, elektronikusan fizet, majd 24 órán belül megkapja a remélt hatást hozó terméket.

HAMIS TERMÉKEK

E szerek esetében szakértők szerint az internetes vásárlás egyik vonzereje az anonimitás, a másik az ár, ugyanis jóval olcsóbban lehet hozzájutni, mintha orvos írná fel. „A férfiakat az sem riasztja, hogy az így vásárolt termékek igen nagy aránya hamis, jó esetben nem hat, rossz esetben káros, mert fontosabb számukra az anonimitás, mint a szer megbízhatósága, erős bennük a szégyenérzet, nem merik személyesen felvállalni a problémát, inkább kockáztatnak" - magyarázta a Figyelőnek Szerencsés Dóra, a Szonda Ipsos Zrt. Healthcare divízióvezetője. A piackutató cég szakembere arról számolt be lapunknak, hogy az egészségiparban szerte a világban a marketingtevékenység egyre nagyobb szeletét teszi ki az online kommunikáció, ugyanis a szektor gyártó és forgalmazó vállalatai is alkalmazkodnak az info-kommunikációs robbanáshoz. Az Ipsos 2013-as nemzetközi online felmérése szerint az emberek 48 százaléka néz utána a neten egészségügyi témájú kérdéseknek. A világhálón való tájékozódók körében a nők arány magasabb, 55, a férfiaké 40 százalék. A magyarok aktívabbak a nemzetközi áltagnál: 59 százalékuk érdeklődik egészségügyi kérdések iránt. A nők aktivitása nálunk is magasabb, 67 százalék, mint a férfiaké, 50 százalék.
A szektor szereplői egy-egy gyógyszeripari termék, diagnosztikai eszköz, vagy egészségügyi szolgáltatás bevezetése előtt piackutatást végeztetnek, hogy minél pontosabb „lőjék" be a potenciális fogyasztói kört, vagy hogy megtalálják az utat a növekedéshez.

FELTURBÓZOTT MÁRKÁK

A piacon lévő étrend kiegészítők csak OÉTI engedéllyel rendelkeznek, így hatásosságukat vagy esetleges kártékonyságukat többségében nem vizsgálták klinikai kutatások során. „Mindezzel nem is lenne baj, ha a betegek, fogyasztók nem kevernék össze azokkal a vény nélkül elérhető gyógyszerekkel, amelyek mögött vannak ilyen jellegű tanulmányok" - mutatott rá a Figyelőnek nyilatkozó szakember. Az Ipsos Healthcare legfrissebb, teljes magyar felnőtt lakosság körében végzett, országosan reprezentatív kutatása szerint a betegek, fogyasztók fejében még mindig összemosódik a gyógyszer és nem gyógyszer fogalma. Az étrend kiegészítők jelentős részét bevizsgált gyógyszernek vélik. Mivel e termékek nagy része elérhető a patikában, a fogyasztóban nem merül fel minőségi kérdés még akkor sem, ha a valóságban nincsenek benne azok az összetevők, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a termék működjön. Mindez nem azt jelenti, hogy az étrend kiegészítőkben kételkedni kellene: a gyógyszer gyártók által forgalmazott étrend kiegészítők esetén bízhatunk a minőségben - hangsúlyozták lapunknak szakértők. Problémát az okoz, ha a vásárlók nincsenek tisztában azzal, mivel kívánják javítani egészségüket. A teljes lakosság mindössze néhány százaléka véli úgy, hogy étrend kiegészítőt szed, ehhez képest ténylegesen sokkal nagyobb mennyiségű étrend kiegészítőt vásárol és fogyaszt, mint azt hiszi. Így előfordulhat, hogy ha egy gyártó, forgalmazó elég sok pénzt tesz egy étrend kiegészítő márkaépítése mögé, akkor megveszik az emberek, mert gyógyszernek vélik, és akkor sem lesz semmilyen hatósági következménye, ha nincs hatása. „Némi iróniával mondhatom, csodát tud tenni, akár a hatóanyagot is pótolja a kellő kommunikáció" - jegyezte meg az Ipsos kutatásvezetője. Ha egészség-megőrzésről van szó, az Ipsos felmérése szerint a magyar lakosság kevésbé ár érzékeny, mint azt az orvosok, gyógyszerészek gondolják.

Meghatározó a hit és a márkával való viszony, ami nem feltétlenül függ össze a termék minőségével. Sok mindent megveszünk, akár drágábban is. A Nielsen piackutató múlt héten publikált felmérése némiképp ellentmond ennek, ugyanis e szerint a válság nagy mértékben befolyásolta a betegek, fogyasztók vásárlási szokásait. A felmérés ugyan csak a recept nélküli szegmensre vonatkozott, ám e körben a Nielsen kutatása szerint a vásárlók igyekeztek a legolcsóbb megoldást választani. Tíz magyar fogyasztó közül heten változtattak a recept nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készítmények és étrendkiegészítők vásárlásán és használatán, a pénzügyi válság hatására. Közülük legtöbben problémájukat alternatív megoldásokkal igyekeznek kezelni, például természetes anyagokat használnak, vagy saját maguk készítenek ellenszert. Az Ipsos Healthcare szakembere arra hívta fel a figyelmet, hogy ezt a jelenséget igazolta az Ispos országos, reprezentatív felmérése is, a lakosság az olcsóság és elérhetőség miatt hajlamos a házi praktikákat egyre nagyobb arányban alkalmazni. Azonban ezek hatásossága a gyakorlatban sokszor elégtelen, ezért következő lépésként a patikai vásárlás során már a leghatékonyabb megoldást keresi, és ha a márka hiteles számára, és a patikus is megerősíti ezt, akkor hajlandó a drágább megoldásnak esélyt adni.

NEM A TE HIBÁD

Reklámokkal, egészségkommunikációval - a felmérések szerint - formálható a magyarok egészséggel, egészségvédelemmel kapcsolatos attitűdje, ám igen gyakran azokra az üzenetekre nyitottak az emberek, ahol belső munkát, invesztíciót, felelősséget nem kell beletenni és a „tabletta, kapszula, módszer" megoldja helyette a problémát gyorsan és „fájdalom- és munkamentesen". „Gyorsan fogysz, ehetsz mellette bármit." „A fogyás sikertelenségéért nem Te vagy a felelős." A szakember szerint szeretjük a gyors, instant megoldásokat, s a szerény egyéni felelősségvállalást. Az ilyesmi gyorsabban átmegy. Elhiszik, mert a könnyebb megoldás vonzó, „nem a te hibád, nem kell tornázni, nem kell elmenni az orvoshoz, nem kell belső munkát végezni, megoldódik így is". Az egészségtudatos társadalmi rétegekre azonban hatnak a kampányok, van mérhető hatásuk. A „Mozogj hetente 3X1 órát!" felhívás fél millió embert szólított meg. Ennyien pattantak kerékpárra, futottak, úsztak, váltottak fitneszbérletet vagy álltak be a helyi amatőr futballcsapatba.


Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Kelet-közép-európai demokráciák új optikából

A válságjelek egyik része a bevándorlásból adódik, a másik - ezzel is összefüggésben - a demokráciák belső problémáiból.

Érik az amerikai kamatemelés

Az amerikai gazdaság közelít a Federal Reserve alapvető célkitűzéseihez, a teljes foglalkoztatottsághoz és az árstabilitáshoz.

Éhbér, de meddig?

A gyakornokok a legjobb álláshelyekért, a vállalatok a legelkötelezettebb munkavállalókért versengenek.



"A költségvetési hiány növekedése ösztönzőleg is hathat"

Csath Magdolna közgazdász példaként az Egyesült Államokat említette

A magyar informatikai vezetők bíznak legkevésbé a rendszereikben

Mindössze 3 százalékuk tartja kiemelkedően biztonságosnak a hálózatát

üzleti innováció
SAP

Kihirdették a „Digitális Esély 2015" pályázat nyerteseit

Tavaly hagyományteremtő jelleggel indult az SAP szoftvercég és az NHIT együttműködése, a Digitális Esély pályázat meghirdetése.