Kiderült, mire használják a magyarok az okostelefonjaikat

Figyelő Online
2017.01.25  14:33   
mail
nyomtatás
A magyar internetezők csaknem 90 százaléka, mintegy 4,5 millió használ okostelefont, közülük legtöbben, 3,4 millióan híreket, cikkeket, e-könyveket olvasnak, 2,4 millióan zenét és egyéb audio-tartalmakat hallgatnak, 1,8 millióan pedig filmeket, videókat néznek eszközeiken rendszeresen - áll az eNet és a Telekom internetgazdaságról szóló jelentésének összegzésében, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez.

Az 1011, 18 éves kornál idősebb internetező közléseiből nyert reprezentatív eredmények alapján olvasásra elsősorban hírportálokat (86 százalék), közösségi média oldalakat (80 százalék) látogatnak a felhasználók. Sokkal kevésbé népszerűek az elektronikus újságok, magazinok (39 százalék), blogok (29 százalék), végül pedig az e-könyvek mobilon történő olvasása (14 százalék). A kutatásból kiderült az is, hogy a leginkább látogatott hírportál az Index (64 százalék), az Origo (55 százalék), a Hir24 (45 százalék) és a HVG (40 százalék).

Az okostelefonos zenehallgatás elterjedtsége szintén nem meglepő a kutatást végzők szerint, azonban míg korábban főként az internetkapcsolatot nem igénylő MP3 audiofájl volt elterjedt, mára az ingyenes online zenehallgatási lehetőségeket - így például YouTube-ot - is ugyanolyan arányban, 76-76 százalékban szokták igénybe venni a válaszadók. Ezzel együtt az egyéb online zenehallgatási lehetőségek népszerűsége is folyamatosan nő: élő webes rádiót 25 százalék, előfizetési lehetőséget is nyújtó online zenei streaminget (például Spotify, Deezer, Google Play Music) pedig 13 százalék szokott hallgatni telefonján. Az okostelefonos zenei streaminghez tízből kilencen még mindig inkább wifit vesznek igénybe, de az ehhez mobilnetet (is) használók aránya már eléri a 42 százalékot, 22 százalék ideiglenesen le is szokta menteni a lejátszási listáit, így offline módban is tudja hallgatni őket.

Okostelefonos film- és videonézéskor az ingyenes online lehetőségeket használják (83 százalék), a telefonra töltött videok nézése csak 46 százalékra jellemző. Ezek mellett egyre gyakoribb az okostelefonos tévézés is: már 31 százalék szokott készülékén élő tévéműsort online nézni, 29 százalék pedig tévéműsort visszanézni. Előfizetéses streaming szolgáltatásokat azonban egyelőre csupán 4 százalék használ telefonján - olvasható az összegzésben.

Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Csíki-csuki

A Heinekennel csatázó csíkszentsimoni Igazi Csíki Sör védelmére kelve hadat üzent a hazai sörmultiknak is a kormány.

Hat éves csúcson az eurozóna növekedése

Az üzleti hangulat jelenleg Franciaországban és Európa legnagyobb részén rendkívül kedvező, bár a választások miatti bizonytalanság érzékelhető.

Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..

Gyorsan nőnek a kereskedelemben a bérek

Kötelező létszám, 100 százalékos vasárnapi pótlék és a havi két szabad hétvége. Tovább nőhet az ágazatban a bérköltség.



Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..

Kaposváron oktatják a jövő startup vállalkozóit

Európában is egyedülálló digitális oktatási platformmal és a diploma mellett akár befektetési lehetőségekkel is várja a Kaposvári Egyetem 2017-ben hallgatóit.

Másfél milliárd 6 erős nagyprojektre

A Bay Zoltán Kft. másfél milliárd forintnyi magas hozzáadott értékű kutatási, fejlesztési és innovációs projektek fejlesztését kezdi meg.

Universal Robots: hasít az ipari robotika

A kollaboratív robotok úttörője továbbra is ki tudja használni, hogy elsőnek lépett a piacra és gyorsan piacvezetővé vált.

top200