Sikeres volt az első hazai Ecommerce Expo

Figyelő Online
2016.04.01  19:35   
mail
nyomtatás
Március 24-én, Budapesten rendezték meg első magyar Ecommerce Expo-t, amit óriási érdeklődés övezett.

A teltházas rendezvényen 5 teremben 60 előadást hallgathatott meg az az 1500 ember, aki ellátogatott az eseményre. A szervezők emellett 46 kiállítót hívtak meg a napra, akik az e-kereskedelem különböző területeiről érkeztek. A kiállítók között találtunk többek között fizetési szolgáltatókat, futárcégeket, szoftvergyártó vállalatokat, jogi tanácsadókat, de még fotó stúdiót vagy üzleti könyvkiadót is.

Az előadások hat témakört fedtek le: logisztikai, fizetés és jogi ismeretek, technológia, marketing, és konverzióoptimalizálás. Az előadók között pedig olyan nagy vállalatok képviselőit köszönthettük, mint az MPL, Google, MasterCard, PayPal, Extreme Digital vagy a Bónusz Brigád.


A rendezvény résztvevői megtudhatták, hogyan érdemes webáruházat indítani, milyen sikeres stratégiák lehetnek egy piac meghódítására, milyen jogi tudnivalókat kell ismernie egy e-kereskedőnek és még hosszasan lehetne sorolni a különböző témákat.

A szervezők célja az volt, hogy betöltsék azt az e-kereskedelem területén ezidáig meglévő űrt, amit egy ilyen átfogó rendezvény hiánya okozott. A KSH adatai szerint ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 2015-ben 5,5%-kal nőtt. Ezen belül az e-kereskedelem - mint ahogy az azt megelőző 2 évben is - tavaly több mint 20 százalékkal bővült. Így minden kétséget kizáróan az egyik legdinamikusabban növekvő ágazatról van szó, és bár már külföldön megszokottak az ilyen rendezvények, ezidáig itthon még nem találkozhattunk vele.

Az Ecommerce Expo volt az első olyan KKV esemény, ahol az e-kereskedelmi piac összes szereplője (logisztika, pénzügy, marketing, jog, IT stb.) képviseltette magát, mindezt ráadásul az ilyen rendezvényeken megszokott nagyobb résztvevői létszám mellett.

Így a szervezők ígérete szerint jövőre ismét megrendezésre kerül az Ecommerce Expo, amelyet a későbbiek folyamán fel szeretnének tenni a nemzetközi e-kereskedelmi térképre is.

 

A szervezőkről: Zajdó Csaba, a ShopRenter.hu, a WebShop Experts és az OptiMonk alapítója. Cégeivel a hazai e-kereskedelmi piac meghatározó szereplője 2006 óta. A mai napig több mint 2500 webáruház elkészítése fűződik a nevükhöz, köztük számos díjnyertes online bolt.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Jönnek a kiemelt turisztikai térségek

A Balatonnál 367 milliárd, Sopron és térségében 60 milliárd, a Felső-Tisza vidékén pedig 100 milliárd forint értékben valósulnak meg beruházások.

Simicskó: többet kell áldozni a biztonságra

A honvédelmi miniszter szerint a szerdai londoni terrortámadás is rávilágít arra, hogy jobban kell figyelni biztonságunkra, többet kell áldozni rá.

Magyarország is alakítója szeretne lenni a közös biztonságnak

Magyarország elkötelezett NATO-tagságát illetően, s alakítója kíván lenni a közös biztonságnak - hangsúlyozta a honvédelmi miniszter.

Brit volt a merénylő, és az elhárítás ismerte

Nagy-Britanniában született a szerdai londoni merénylet elkövetője, aki ellen néhány éve a brit elhárítás (MI5) vizsgálatot folytatott.



Kaposváron oktatják a jövő startup vállalkozóit

Európában is egyedülálló digitális oktatási platformmal és a diploma mellett akár befektetési lehetőségekkel is várja a Kaposvári Egyetem 2017-ben hallgatóit.

Másfél milliárd 6 erős nagyprojektre

A Bay Zoltán Kft. másfél milliárd forintnyi magas hozzáadott értékű kutatási, fejlesztési és innovációs projektek fejlesztését kezdi meg.

Universal Robots: hasít az ipari robotika

A kollaboratív robotok úttörője továbbra is ki tudja használni, hogy elsőnek lépett a piacra és gyorsan piacvezetővé vált.

Elon Musk újra nagyot akar gurítani

Egy nagy kapacitású akkumulátor-rendszerrel hidalná át a nap- és a szélenergia időszakos jellegének következményeit.

top200