Nem szabad meglepődni a Google-autó balesetén

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.03.14  15:12   
mail
nyomtatás
Nem szabad csodálkozni annak a vezető nélküli Google-autónak a legutóbbi balesetén, amely egy autóbusszal ütközött, jelentette ki az Egyesült Államok közlekedési minisztere.
Anthony Foxx azt mondta a BBC tudósítójának, hogy a balesetek elkerülhetetlenek, és a fejlett technológiától nem szabad „tökéletességet” várni.

A balesetben senki sem sérült meg, azonban ez volt az első alkalom, amikor egy ütközés miatt egy Google-számítógép által vezérelt autót hibáztatnak.

Anthony Foxx a „South by Southwest Interactive Festival” vendége volt a texasi Austinban. A miniszter elmondta, hogy hét amerikai város, Austin, Columbus, Denver, Kansas City, Pittsburgh, Portland és San Francisco jutott annak a versenynek a döntőjébe, amely győztese 40 millió US dollár állami támogatást nyer az okos technológiák alkalmazására.

Anthony Foxx nem tagadta, hogy az okos technológiák miatt néhány munkahely megszűnhet. „A vezető nélküli technológia számos területen új helyzetet alakít ki” mondta. „Ma még pontosan nem látható, mire számíthatunk a jövőben.”

Józan összehasonlításokra van szükség

A közlekedési miniszter élharcosa a vezető nélküli autók meghonosításának az amerikai utakon. Az Obama-kormányzat 4 milliárd US dollárt tervezett be ennek a célnak a megvalósítására, amelynek része, hogy az egész országra érvényes, szabványosított előírásokat dolgozzanak ki a vezető nélküli autók közlekedésének szabályzására.

A vezető nélküli autókkal kapcsolatos, a februári balesetet követően kialakult közhangulatra utalva Anthony Foxx leszögezte: „Egyetlen technológia esetében sem lehet csodálkozni azon, hogy bizonyos helyzetekben baleset következik be. De hadd hívjam fel a figyelmet arra, hány baleset történt ugyanazon a napon, emberi hiba következtében.”

Azt hiszem, nem az a helyes kérdés, hogy a vezető nélküli autó tökéletes-e. Az új technológiát azzal célszerű összevetni, ami ma jelen van az utakon, vagyis önök és én, a szemeink és az idegrendszerünk.

Amit meg kell oldanunk, az a baleset esetén felmerülő jogi felelősség kérdése. Felelős-e az utas, vagy, miután a számítógép vezetett, az a vállalkozás lehet-e a felelős, amelyik a hibás szoftvert kifejlesztette.

„Pontosan ez az a kérdés, amelyre reményeink szerint a következő néhány hónapban a közigazgatás és az ipar választ kap.”
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Nagyhatalmi ambíciók

A Phenjannak címzett amerikai fenyegetések valójában Pekingnek szólnak. Ettől függetlenül komolyan kell venni azt, hogy az észak-koreai rezsim atomnagyhatalom akar lenni.

Csíki-csuki

A Heinekennel csatázó csíkszentsimoni Igazi Csíki Sör védelmére kelve hadat üzent a hazai sörmultiknak is a kormány.

Hat éves csúcson az eurozóna növekedése

Az üzleti hangulat jelenleg Franciaországban és Európa legnagyobb részén rendkívül kedvező, bár a választások miatti bizonytalanság érzékelhető.

Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..



Nagyhatalmi ambíciók

A Phenjannak címzett amerikai fenyegetések valójában Pekingnek szólnak. Ettől függetlenül komolyan kell venni azt, hogy az észak-koreai rezsim atomnagyhatalom akar lenni.

Pontozással nyert az EU

Végéhez közeledik az Európai Unió és az orosz energiaóriás, a Gazprom háborúja.

top200