A GM és a Ford az autózás megújításán dolgozik

Figyelő Online - Csepi Lajos
2016.03.12  12:10   
mail
nyomtatás
A két amerikai autógyár, a General Motors és a Ford egyaránt arról számolt be, hogy fejlesztési programjaik célja a technológiai ipar vívmányainak fokozott felhasználása.
A GM megvásárolja a Cruise Automation nevű vállalkozást, amely a vezető nélküli autózás technológiáján dolgozik.
A Ford egy, a Szilikon Völgyben működő leányvállalatot alapít, amely az autók megosztott használatának, illetve az autóstop korszerű megoldásainak kifejlesztésén dolgozik.
Mindkét cég jelentős összegeket fordít arra, hogy olyan technológiai megoldásokat fejlesszen ki, amelyek révén erősítheti szerepét a személyi közlekedés piacán. Ezek a fejlesztések egyre kevésbé a vezetéssel kapcsolatosak.

A GM nem hozta nyilvánosságra, mennyit fizet a Cruise Automation 2016 második negyedévében várható megszerzéséért.
Az ügylet tárgyát képező társaság már jó ideje teszteli vezető nélküli autóit San Francisco-ban és hozzásegítheti a GM-et ahhoz, hogy megelőzze a Google-t és az első, piacképes, önmagát vezető autó gyártója lehessen.

A Cruise Automation a GM automata irányítású jármű-részlegének önálló egységeként működik majd. „A teljesen automata járművek a több kényelem, az alacsonyabb költségek és a nagyobb biztonság tekintetében óriási előnyöket kínálnak tulajdonosaik számára a napi közlekedési igények kielégítésében” mondta a GM elnöke, Dan Ammann.

Telekocsi-szolgáltatás

A Ford Londonban és Kansas Cityben teszteli az automata járműveket és a kijelölt megállók nélküli, az utas jelzésére megálló utaztatás lehetőségeit. Az új leányvállalat – a Ford Smart Mobility – ezen a területen további beruházásokat tervez.

A Társaság egy közleményében leszögezi: „A Ford nagy erővel dolgozik a kirajzolódó új lehetőségek kiaknázásán.” Az új egység egyelőre nem szerepel a Ford bevételeiről készített összeállításban.

„Az a tervünk, hogy annak a gyorsan növekvő közlekedési szolgáltatási piacnak a részévé váljunk, amelynek már ma is 5,4 trillió US dollár éves bevétele van” mondta a Ford vezérigazgatója, Mark Fields.
A Ford Smart Mobility vezetője Jim Hackett, a Steelcase irodabútor-és technológia szolgáltató társaság korábbi vezetője lesz.
Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Orbán: közeledünk az ésszerű migrációs politikához Európában

Varsóban több más téma - például a múlt heti római EU-csúcs és a Brexit - mellett napirenden volt a bevándorlás kérdése is.

Kisebb profitra számítanak idén a nagyvállalatok

Visszafogottabban látják a cégek az exportpiaci lehetőségeket is.

Ezeket a lakásokat keresik a külföldiek

A magyar lakáspiacon stabil részesedéssel rendelkező külföldiek körében a Balaton és Győr-Moson-Sopron megye is népszerű.



Jön az ukrán vízummentesség

A grúzok után megszűnik az ukránok vízum-kötelezettsége is.

Szlovákia újjáépíti Kuba elaggott hőerőműveit

A Kubának nyújtott szlovák segítség azonban káros lehet a helyiek egészségére.

Közép-Európa lesz az innováció európai központja?

A Visegrádi Csoport vezetői kedden aláírják az innováció fejlesztéséről szóló „Varsói Nyilatkozatot".

Románia a dohányzás ellen harcol és nyerésre áll

Tilalmat rendelt el, társadalmi vitát rendezett és átültette a dohánytermékekre vonatkozó Európai Direktívát.

top200