300-207    | MB2-704    | 640-916    | 300-070    | 100-101    | 9L0-012    | MB5-705    | 70-980    | 3002    | LX0-104    | 400-201    | 70-410    | CAS-002    | 642-035    | 350-018    | 642-732    | 300-206    | 101-400    | EX300    | EX200    | PMP    | 1Z0-051    | 70-410    | 102-400    | 200-310    | 70-532    | 1z0-434    | EX300    | CISSP    | 1Z0-061    | 810-403    | MB2-708    | MB2-708    | 300-320    | 1Z0-060    | 2V0-621    | A00-211    | 70-461    | 1V0-601    | 210-260    | 70-411    | A00-211    | 070-341    | IIA-CIA-PART1    | ADM-201    | 70-480    | 070-486    | 1Z0-051    | 300-115    | 350-080    | 300-075    | 2V0-621    | GCIH    | MB2-703    | 70-346    | 101-400    | 642-998    | C2010-595    | 300-075    | 810-403    | 101-400    | 300-070    | MB2-707    | 70-461    | MB6-704    | 640-692    | 70-346    | C_TSCM62_66    | MB5-705    | 70-462    | CAS-002    | PMI-001    | 3002    | 352-001    | 9L0-012    | 1V0-601    | 70-331    | DEV-401    | 100-101    | 640-875    | C2010-595    | 1Z0-062    | 200-120    | 70-461    | 70-486    | 1Z0-061    | MB5-705    | 300-115    | 1z0-434    | C_TADM51_731    | MB2-707    | 70-483    | 1Z0-053    | MB2-704    | 300-206    | ADM-201    | 640-554    | 642-999    | 70-497    | 070-480    | C2010-515    | CRISC    | 312-49v8    | 070-410    | 70-417    | 070-480    | MB6-702    | 010-150    | E20-597    | SSCP    | 2V0-621D    | CISSP    | 101    | 98-364    | CRISC    | MB2-704    | 210-451    | 644-906    | 70-461    | 98-367    | MB2-707    | 300-075    | 70-497    | CISM    | 210-060    | 642-732    | best 98-349 sale do 1Z0-051 questions best 70-347 test latestAWS-SysOps dumps sale cheap DEV-501 test sale MB2-703 test for sale offer VCP550 exam sale

Figyelő online |Gazdaság | Paks II csak állami támogatással tudna működni
telek


Paks II csak állami támogatással tudna működni

Figyelő Online
2016.02.16  11:29   
mail
nyomtatás
Az Energiaklub elküldte ezzel kapcsolatos véleményét az Európai Bizottságnak.
2015 novemberében döntött úgy az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatósága, hogy a kérdésben mélyreható vizsgálatot indít, mert komoly kételyei merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a tervezett paksi beruházás piaci körülmények között is megtérülne. A Bizottság részletes álláspontja január elején lett nyilvános, ehhez várták múlt péntekig az észrevételeket.

A magyar állam nem bizonyította a projekt megtérülését, nem végzett a döntés meghozatala előtt erre vonatkozóan részletes vizsgálatokat, nem számolt megfelelően a kockázatokkal, nem elemezte Paks II piaci hatásait és nem foglalkozott a lehetséges alternatívákkal - így foglalható össze tömören az a dokumentum, amelyet az Energiaklub a vizsgálat keretében küldött az Európai Bizottságnak. Ebben fenntartják álláspontjukat, amelyet a 2014 júniusában beadott panaszukban részleteztek, miszerint a Paks II. atomerőmű-beruházás az állami támogatás kritériumai közül mindet teljesíti.

„Számításaink szerint a támogatás nem korlátozódna a beruházás megvalósítására, hanem kiterjedne a működésére is, azaz az erőmű működése alatt is nagy összegű állami költségvetési pénzeket kell a beruházásra költeni. Ezért különösen fontos, hogy a Bizottság alaposan megvizsgálja a kérdést, mert az adófizetőknek már önmagában a beruházás finanszírozása és az orosz hitel törlesztése is komoly terhet jelentene" - mondta Koritár Zsuzsanna, az Energiaklub szakértője.

Amennyiben a Bizottság azt állapítja meg, hogy állami támogatás áll fenn, meg kell vizsgálnia, hogy az összeegyeztethető a belső piaccal. Ezt a tagállamnak kell bizonyítania, amelyet a magyar fél mindezidáig nem tett meg. Az Energiaklub álláspontja szerint az összeegyeztethetőség feltételei sem teljesülnek, a támogatás több ponton sérti az európai uniós jogszabályokat, így nem engedélyezhető, azaz tiltott állami támogatás.

Az összeegyeztethetőség egyik kritériuma, hogy a tagállam igazolja: számos forgatókönyvet megvizsgálva Paks II megépítése szolgálja a jövőben a legjobban a magyar energiaellátást. A magyar GDP legalább 10%-át kitevő beruházás indokoltságát a lehető legrészletesebben alá kell támasztani. Ilyen vizsgálatokat azonban a magyar kormány mindezidáig nem tudott felmutatni. A paksi döntés szakmailag megalapozatlan, nem előzték meg többek között arra vonatkozó vizsgálatok, hogy hasonló mértékű beruházás energiahatékonysági intézkedésekbe és megújuló energiaforrások támogatásába hogyan segítené az energiaellátás biztonságát.

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék:

Hozzászólások

Az orosz gáz-export kikerüli Ukrajnát

A Török Áramlat mindkét elemének kapacitása évi 15,75 milliárd köbméter lesz.

Természetes fogyás: biztató adatokat közölt a KSH

Tavaly 1,5 százalékkal többen születtek és 3,6 százalékkal kevesebben haltak meg, mint 2015-ben, így az egész évet tekintve a természetes fogyás 16 százalékkal csökkent.

Búcsú Alexandrától?

Hamarosan szomorú véget érhet Matyi Dezső és talán az Alexandra-bolthálózat kálváriája is. Széthullhat a ma még 56 üzletet működtető lánc.

Fidesz-Frakcióülés: Bevont vitorlákkal

A Figyelő csütörtökön megjelenő száma szerint a Fidesz visegrádi frakcióülésén Orbán Viktor miniszterelnök egyik legfontosabb üzenete az volt, hogy nem szabad hátradőlni.



Alázza Európát a hazai kiskereskedelem

4,5 százalék áll szemben az 1,8 százalékkal.

Verseny és bevételek: erre készül a Telekom

Tovább erősödik a verseny a magyar távközlési piacon, és részben ez az indoka annak, hogy az idén a Magyar Telekom kisebb bevételt és eredményt vár.

Kiderült, hogy mekkora bírságot szabott ki a jegybank

Egy év alatt mintegy félmilliárd forint bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) jogosulatlan követelésvásárlásért és több büntetőfeljelentést is tett.

Több mint 100 tonna jelöletlen takarmányt foglalt le a Nébih

Több mint 100 tonna jelöletlen, részben illegális takarmányt foglalt le Pest megyében két helyszínen a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.

top200